Bakalie, orzechy, suszone owoce. Dlaczego warto spróbować?

Zimą, gdy sięgnięcie po owoce „prosto z krzaczka”, jest niemożliwe warto wzbogacać codzienne menu o bakalie, orzechy i suszone owoce. To nie tylko porcja energii, ale też wielu prozdrowotnych składników. Jakich?

Rodzynki

to duża dawka witamin z grupy B, a także potasu. Ich spożywanie poprawia koncentrację, trawienie i odporność.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Suszone morele

wykazują właściwości antynowotworowe za sprawą dużej ilości beta-karotenu. Pomagają w wydalaniu wody z organizmu, a także chronią przed powstawaniem kamieni nerkowych.

Figi

korzystnie wpływają na trawienie, dodają energii, wzmacniają koncentrację, wspomagają odchudzanie. Warto wiedzieć, że figi mają wysoki odczyn alkaiczny (zasadowy) i mogą neutralizować działania produktów o odczynie kwaśnym, a te bardzo często dominują w naszej diecie.

 

Daktyle

Owoce te zawierają dużo błonnika pokarmowego, a obecność antyoksydantów sprawia, że ich spożywanie pozwala wzmocnić organizm. W daktylach znajdują się witaminy: A, B1, B2 i PP, potas (m.in. zalecane są osobom z nadciśnieniem), żelazo i magnez.

Orzechy

Włoskie, laskowe, pistacjowe, ziemne, nerkowca, macadamia czy migdały – jest w czym wybierać i każdy powinien znaleźć takie, które smakują mu najbardziej. Pod względem właściwości odżywczych wszystkie są do siebie podobne. Obfitują w białka, „dobre” tłuszcze oraz wapń.

Sprawdź najtańsze oferty na bakalie bio (ceneo.pl)

Suszone banany

Cenione są za zawartość potasu. Wykazują również działanie uspokajające.

Suszone jabłka

czyli „polskie bakalie”. Zachowują większość właściwości owoców świeżych, a te doceniamy za dużą zawartość potasu, a także błonnika. Pomogą wzmocnić układ odpornościowy i korzystnie wpłynąć na trawienie.

Dlaczego warto wybierać bakalie z ekocertyfikatem? Odpowiedź w artykule: Dlaczego ekobakalie?

Artykuł ukazał się w numerze 4/2014 Biokuriera. Zaprenumeruj Biokurier na 2015 rok

fot. Chroma Stock

Brak postów do wyświetlenia