3 sposoby na hartowanie organizmu i wzmocnienie odporności

Kąpiele powietrzne w pokoju

W metodzie tej zalecane jest chodzenie lub wykonywanie ćwiczeń bez ubrania przez 15-30 minut przy otwartym oknie. W zimie należy zadbać by pomieszczenie było ogrzane. Po ćwiczeniach dodatkowo można wykonać szczotkowanie ciała na sucho.

Przemienne natryski

Rozpoczynamy od polewania wodą o temperaturze ciała przez 20-30 sekund, a następnie przez 2-5 sekund stosujemy zimny natrysk. Początkowo zmienne natryski powtarza się 4-krotnie, z czasem zwiększając liczbę zmian, dochodząc do 10-ciu maksymalnie. W czasie natrysków możemy nacierać ciało szorstką rękawicą lub szczotką.

Chodzenie w wannie

Wannę napełniamy zimną wodą do wysokości połowy łydek. Stąpamy po wodzie w taki sposób by przy każdym kroku stopa została całkowicie wyjęta z wody. Początkowo stąpamy przez 15 sekund, zwiększając czas do 1 minuty pod warunkiem, że nie dochodzi do skurczu łydek. Po wyjściu z wody, nogi energicznie wycieramy ręcznikiem i chwileczkę biegamy po mieszkaniu. W lecie zabiegi możemy praktykować brodząc w strumykach, zaś zimą po śniegu, pod warunkiem, że nasz organizm przyzwyczajony jest do zmiennych temperatur.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Więcej na temat naturalnego wspomagania odporności Joanna Typek pisze w tekście, który przeczytacie w najnowszym drukowanym Biokurierze.

Brak postów do wyświetlenia