Statystyczny Polak według badań GUS w ciągu roku spożywa 130 kg warzyw i owoców. To o 20 kg mniej niż zalecenia harvardzkiej piramidy zdrowego żywienia. Ale pamiętajmy, że nie liczy się wyłącznie ilość, a jakość spożywanych produktów. Kampania „Jemy Eko Warzywa i Owoce” organizowana przez Polską Izbę Żywności Ekologicznej zachęca do sięgania po ekologiczne warzywa i owoce. W akcję włączył się Grzegorz Krychowiak, który został ambasadorem akcji.
Warzywa i owoce? Tak, ale tylko najwyższej jakości!
Ekologiczne warzywa i owoce mają większą wartość odżywczą (wyższą zwartość witamin i minerałów), wolne są od toksyn pochodzących z chemicznych nawozów i środków ochrony roślin oraz lepszy smak i zapach. Do ich spożywania zachęca Polska Izba Żywności Ekologicznej, która zrzesza krajowych producentów.
Produkowanie w sposób ekologiczny to jest styl życia. 50 lat temu nie było pestycydów, wszyscy produkowali w sposób ekologiczny, to było oczywiste i naturalne. I właśnie rolnicy ekologiczni podjęli decyzję, że nie będą szkodzić środowisku naturalnemu. Chcą, żeby było ono zachowane w sposób niezmienny dla kolejnych pokoleń. I właśnie dzięki temu produkują żywność najwyższej jakości
– mówi Łukasz Gębka, właściciel marki Farma Świętokrzyska, członka PIŻE.
Kampania „Jemy Eko Warzywa i Owoce”
Polska Izba Żywności Ekologicznej w ramach kampanii „Jemy Eko Warzywa i Owoce” opublikowała film przedstawiający producentów żywności ekologicznej. Cel? Pokazanie ich ciężkiej pracy nierzadko połączonej z pasją. Często wykorzystują oni rodzinne receptury przekazywane z pokolenia na pokolenia i dzielą się tym, co sami jedzą na swoich stołach. Wracają do tradycji, dzięki czemu nie szkodzą środowisku.
Ambasadorem akcji został Grzegorz Krychowiak – piłkarz, ambasador kampanii oraz właściciel marki produkującej żywność.
Założyłem firmę z żywnością ekologiczną, bo wiem, jak ważne jest zdrowie od środka. Produkty oznaczone unijnym ekolistkiem są najwyższej jakości. A do tego mają niepowtarzalny smak
– wyjaśnia sportowiec zaangażowany w promocję ekologicznych produktów.