Soligrano to firma dobrze znana w branży ekologicznej. Oferuje ziarna ekspandowane najwyższej jakości, które my – konsumenci – możemy wykorzystać w kuchni na wiele różnych sposobów. O procesie ekspandowania oraz planach na przyszłość rozmawiamy z Kamilem Rabendą, prezesem Soligrano.
Czym wyróżnia się marka Soligrano i jaka jest jej historia?
Soligrano to polska, rodzinna marka oferująca zboża ekspandowane oraz wiele różnorodnych produktów pochodzenia roślinnego. Od momentu powstania firma inwestuje w najnowocześniejsze technologie do przetwarzania produktów roślinnych. Wyróżnia nas połączenie innowacyjności produktów z życiem w zgodzie z naturą. Mocno wspieramy trend zdrowej żywności oraz ekologii.
Jakie zboża przetwarzane są w Państwa firmie?
Lista ekspandowanych przez naszą firmę zbóż jest długa. Pszenica, owies, żyto, orkisz, gryka, jagły, amarantus oraz samopsza i płaskurka – to ekspandowane przez nas zboża. Ziarna przetwarzane w naszej fabryce pochodzą w dużej części z naszych własnych ekologicznych, certyfikowanych upraw.
Państwa marka kojarzona jest przede wszystkim z ziarnami ekspandowanymi. Niektórzy obawiają się, że to zbyt duża ingerencja w produkt. Proszę zatem wyjaśnić, na czym polega proces ekspandowania?
Proces ekspandowania polega na poddaniu całych ziaren zbóż działaniu gorącej pary i wysokiego ciśnienia. Jakie są korzyści procesu ekspandowania zbóż? Zboża ekspandowane są gotowe do spożycia, mają długi czas przydatności do spożycia i zachowują naturalny kształt ziarna. Co ważne, w procesie zachowujemy większość właściwości odżywczych, bez użycia konserwantów czy środków chemicznych.
Do czego można wykorzystywać ziarna ekspandowane?
Ilu adeptów sztuki kulinarnej, tyle pomysłów na wykorzystanie ziaren ekspandowanych. Wykorzystuje się je zarówno jako bazę do potraw, ale również jako uzupełnienie musli, dodatek do sałatek czy jogurtu, posypki do zup czy deserów. To też świetna przekąska dla dzieci i dorosłych.
W Państwa ofercie są też dania gotowe o bardzo wysokiej jakości. Czym się wyróżniają? I czy obecnie jest na nie duże zapotrzebowanie?
Soligrano to marka oferująca zdrowe jedzenie dla każdego. Nasze dania do szybkiego przygotowania to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy cenią sobie produkty proste i zdrowe, a jednocześnie łatwe i szybkie w przygotowaniu.
Ta część naszej oferty to elastyczne propozycje, które można idealnie dopasować do potrzeb każdego z nas. Ułatwiamy zdrowe odżywianie na co dzień i w sytuacjach awaryjnych, kiedy brak nam czasu na przygotowanie posiłku od podstaw. Oferujemy różne możliwości, z których każdy samodzielnie, prosto i szybko skomponuje pożywne i zdrowe potrawy.
Jakie macie plany na najbliższe lata?
Jesteśmy w trakcie przygotowań do poważnej inwestycji, jaką jest rozbudowa fabryki w Dobroniu i stworzenie nowej linii przetwórstwa roślinnego, ale o tym więcej wkrótce…
W jakie działania społeczne angażuje się Państwa marka?
Działania z aspektem CSR są dla nas bardzo ważne. Angażujemy się w wiele inicjatyw społecznych o większym i mniejszym zasięgu. Jedną z ostatnich akcji, z którą się identyfikujemy i w którą mocno się zaangażowaliśmy to międzynarodowa kampania Too Good To Go – Często Dobre Dłużej – przeciwko marnowaniu żywności.
Filarem kampanii jest edukacja w zakresie prawidłowego odczytywania informacji zamieszczonych na opakowaniach. Okazuje się, że aż 10% żywności marnuje się właśnie na skutek niezrozumienia etykiet z datami ważności, co prowadzi do jej niepotrzebnego wyrzucania.
Partnerzy akcji wprowadzają na opakowaniach dedykowane oznaczenia, które w przypadku zbliżające się daty ważności lub jej upływu, mają nas zachęcić do użycia własnych zmysłów i oceny czy dany produkt nadaje się jeszcze do spożycia. „Popatrz, powąchaj, posmakuj – sprawdź zanim wyrzucisz!” – takie hasło przyświeca kampanii oraz nam.
Dziękujemy za rozmowę.