Teraz czytasz...
Dziś debiut Bio Planet na NewConnect a w dalszej perspektywie GPW
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Dziś debiut Bio Planet na NewConnect a w dalszej perspektywie GPW

Dziś na rynku NewConnect debiutuje Bio Planet a przy okazji prezentuje wyniki finansowe.

W grudniu Spółka przeprowadziła emisję akcji w ramach której pozyskała 1,8 mln PLN. Uzyskane środki firma przeznaczyła na pokrycie wymaganej części wkładu własnego kredytu inwestycyjnego z którego finansuje budowę nowego centrum logistyczno-magazynowego. Po jego powstaniu asortyment oferowany przez dystrybutora wzrośnie do 5000 produktów (w portfolio Spółki obecnie znajduje się około 2100 pozycji). Termin zakończenia budowy zaplanowano  trzeci kwartał 2015 roku.

„Debiut na NewConnect jest bez wątpienia dużym kamieniem milowym w historii Spółki, jednak nie zamierzamy osiadać na laurach i już rozpoczynamy intensywne działania, które mamy nadzieję zaowocują debiutem na parkiecie głównym Giełdy Papierów Wartościowych w niedługim odstępie czasu. Jak pokazują wyniki finansowe Spółki nasz model biznesowy jest skuteczny i przynosi oczekiwane rezultaty, które przekładają się na rozwój i ekspansję firmy” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Rosnące przychody lidera ekorynku

Spółka zanotowała znaczący wzrost przychodów w porównaniu do wyników osiąganych w latach ubiegłych. Ostateczny przychód Spółki na koniec 2014 roku wyniósł  63,1 mln PLN w porównaniu do przychodu na poziomie 42,8 mln PLN osiągniętego na koniec 2013 roku. Bio Planet zdołało również znacznie zwiększyć poziom zysku netto, który na zakończenie 2014 roku wyniósł 1,5 mln PLN  w porównaniu z zyskiem netto na poziomie 1,1 mln PLN w analogicznym okresie rok wcześniej.

Optymistyczne prognozy

„Wzrost przychodów o 47% i zysków o 40% jest dowodem nieustannego rozwoju Spółki. Od 10 lat realizujemy założone, długofalowe cele, które przynoszą zamierzone efekty o czym świadczą ostatnie cztery bardzo dynamiczne lata rozwoju firmy. Rynek żywności ekologicznej w Polsce będzie rósł o 20% rocznie, co pozwala na tworzenie optymistycznych prognoz  i kontynuowania ekspansji na rynku. Dynamiczny postęp Bio Planet dzięki zwiększeniu oferty produktowej oraz rozszerzaniu logistyki firmy skutkuje obniżeniem cen” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Zobacz także


Firma Bio Planet S.A. została zarejestrowana w czerwcu 2014 roku z przekształcenia Bio Planet Sp. z o.o., firmy założonej w październiku 2005 roku. Logo marki jest jednym  z najbardziej rozpoznawalnych w dziedzinie produktów ekologicznych w Polsce. Żywność dostarczana do sklepów detalicznych pod marką Bio Planet zwiększyła swoją popularność poprzez rosnącą sprzedaż z 0,2 mln paczek w 2008 do 3,1 mln opakowań  w 2014 roku. Najważniejszymi obecnie kanałami dystrybucji dla firmy są: indywidualne oraz sieciowe sklepy ekologiczne, a także konwencjonalne sklepy ogólnospożywcze. Dodatkowo firma współpracuje z sektorem HORECA (Hotele, Restauracje, Catering) oraz hurtowniami regionalnymi.

Udział Bio Planet S.A. w rynku żywności ekologicznej w 2014 roku liczonym w cenach hurtowych szacuje się na około 13,4%.

Szukasz informacji o rynku żywności ekologicznej? Sprawdź dział BIO HANDEL

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.