Teraz czytasz...
Jaki napój po treningu?
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
NaturaFood & BeEco | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
NaturaFood & BeEco | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Jaki napój po treningu?

Polecamy soki lub koktajle! Najlepiej własnoręcznie wykonane, bo wtedy mamy pewność jakie składniki wędrują do szklanki i możemy cieszyć podniebienie możliwie najświeższym napojem.

Taki sok to nie tylko dawka energii (idealnej na potreningowe „okienko węglowodanowe”), ale także źródło niezbędnych witamin i minerałów oraz, jeśli tylko użyjemy odpowiednich składników, porcja pełnowartościowego białka.

Przeczytaj także: Izotoniki i napoje dla sportowców

Z czego można przygotować koktajl lub sok po treningu?

W zasadzie ze wszystkiego, co mamy w kuchni. No prawie! Na koktajl nadają się:

– owoce,

– warzywa,

– zioła,

– bakalie,

– nasiona,

– orzechy.

 

Można dodać kilka kostek lodu (wtedy konsystencja będzie gęstsza, przypominająca nieco mrożoną granitę), jogurt lub mleko. Jak mówi Magdalena Pec, właścicielka portalu PureGreen.pl

– Warto eksperymentować z warzywami – które są szczególnie cenne, a nie zawsze lubiane i stosowane w codziennej kuchni – takimi jak np. buraki, jarmuż, czy szpinak. W koktajlach, wymieszane z innymi składnikami, nabierają zupełnie nowych smaków!

Zobacz także


Co jest ważne?

Oczywiście świeżość i jakość produktów. Ponadto – kluczowe znaczenie ma sposób wyciskania soku czy przygotowywania zielonego koktajlu. Najlepiej, aby nie używać do tego tradycyjnych sokowirówek czy blenderów. – Pracują one na bardzo dużych obrotach, przez co wytwarzają dość wysoką temperaturę, która niszczy część drogocennych składników odżywczych (enzymy, witaminy) – wyjaśnia Magdalena Pec. Dużo lepsze są wyciskarki wolnoobrotowe – choć nie najtańsze, to jednak warte inwestycji: otrzymywany przy ich pomocy sok zachowuje wszystkie cenne właściwości. W sam raz na regenerację po treningu!

Dział prowadzi: Adam Turowiec, propagator zdrowego stylu życia i dobrego jedzenia. Lub odwrotnie. Od 20 lat czynnie uprawia triathlon. Z pełną premedytacją stara się zarażać swoją pasją do aktywności i świadomego odżywiania. Pisze, edukuje i prowadzi warsztaty, a także doradza firmom w zakresie budowania marki i działalności na tym niełatwym rynku.

Polecamy także tekst: Moc zielonych koktajli

 

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.