Jaki napój po treningu? Polecamy soki lub koktajle! Najlepiej własnoręcznie wykonane, bo wtedy mamy pewność jakie składniki wędrują do szklanki i możemy cieszyć podniebienie możliwie najświeższym napojem.
Taki sok to nie tylko dawka energii (idealnej na potreningowe „okienko węglowodanowe”), ale także źródło niezbędnych witamin i minerałów oraz, jeśli tylko użyjemy odpowiednich składników, porcja pełnowartościowego białka.
Przeczytaj także: Izotoniki i napoje dla sportowców
Z czego można przygotować koktajl lub sok po treningu?
W zasadzie ze wszystkiego, co mamy w kuchni. No prawie! Na koktajl nadają się:
– owoce,
– warzywa,
– zioła,
– bakalie,
– nasiona,
– orzechy.
Można dodać kilka kostek lodu (wtedy konsystencja będzie gęstsza, przypominająca nieco mrożoną granitę), jogurt lub mleko. Jak mówi Magdalena Pec, właścicielka portalu PureGreen.pl
– Warto eksperymentować z warzywami – które są szczególnie cenne, a nie zawsze lubiane i stosowane w codziennej kuchni – takimi jak np. buraki, jarmuż, czy szpinak. W koktajlach, wymieszane z innymi składnikami, nabierają zupełnie nowych smaków!
Co jest ważne?
Przeczytaj także o produktach, które wspomogą Twój trening
Oczywiście świeżość i jakość produktów. Ponadto – kluczowe znaczenie ma sposób wyciskania soku czy przygotowywania zielonego koktajlu. Najlepiej, aby nie używać do tego tradycyjnych sokowirówek czy blenderów. – Pracują one na bardzo dużych obrotach, przez co wytwarzają dość wysoką temperaturę, która niszczy część drogocennych składników odżywczych (enzymy, witaminy) – wyjaśnia Magdalena Pec. Dużo lepsze są wyciskarki wolnoobrotowe – choć nie najtańsze, to jednak warte inwestycji: otrzymywany przy ich pomocy sok zachowuje wszystkie cenne właściwości. W sam raz na regenerację po treningu!
Dział prowadzi: Adam Turowiec, propagator zdrowego stylu życia i dobrego jedzenia. Lub odwrotnie. Od 20 lat czynnie uprawia triathlon. Z pełną premedytacją stara się zarażać swoją pasją do aktywności i świadomego odżywiania. Pisze, edukuje i prowadzi warsztaty, a także doradza firmom w zakresie budowania marki i działalności na tym niełatwym rynku.
Polecamy także tekst: Moc zielonych koktajli