Teraz czytasz...
Aktywne Smaki – rusza nowy dział w Biokurierze. Wkrótce także serwis internetowy
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Aktywne Smaki – rusza nowy dział w Biokurierze. Wkrótce także serwis internetowy

 

Zdrowa, aktywna dieta nie jest wyrzeczeniem! Nie musi przeszkadzać, męczyć i wywoływać efektu „jak długo jeszcze?!” Jest niczym innym jak stylem życia, w którym świadomie wybieramy to, co jemy, nie po to „aby było zdrowo”, ale przede wszystkim po to, aby było smacznie, abyśmy czuli się lepiej, byli weselsi, szczęśliwsi i… nie myśleli o diecie! Czytajcie Aktywne Smaki – nowy dział drukowanego Biokuriera.

Rewolucja aktywności trwa

Od kilku lat obserwujemy w naszym kraju rewolucję, którą można śmiało nazwać Rewolucją Aktywności. Ruszamy się coraz więcej. Część z nas typowo rekreacyjnie, część z nieco większymi ambicjami i chęcią sprawdzenia się w rywalizacji podczas zawodów, część po to, by czuć się lepiej lub zrzucić parę kilogramów.

Skupiamy się na treningach – licząc przebyte kilometry i spalone kalorie. Często jednak nie pamiętamy, że nasz organizm (tak, jak każdy silnik) potrzebuje dobrego paliwa, aby sprawnie i długo pracować bez przestojów i usterek. Dla ludzi tym paliwem jest jedzenie. To od jego jakości zależy nie tylko forma i wyniki, ale także ogólne dobre samopoczucie i jakość życia.

„Fit” i „Active” na etykietce wystarczy?

Przeważnie, idąc na łatwiznę, ulegamy wszechobecnej reklamie i zaczynamy wierzyć, że wszystko, co w nazwie posiada przedrostek „fit”, „active” lub „sport” jest rzeczywiście dobrym wyborem dla aktywnych. A jednak nic bardziej mylnego! Trendy, o których piszę wyżej, zauważyły już przecież także wielkie koncerny spożywcze i byłoby naiwne sądzić, iż nie próbują i nie będą próbować ich wykorzystywać, ubierając w odpowiednią marketingowo-wizerunkową otoczkę produkty, które ani z aktywnością, ani tym bardziej ze zdrowiem nie mają nic wspólnego.

Będąc aktywnym sportowcem i trenerem, od wielu lat mogę obserwować nie tylko amatorów, ale także sportową młodzież. To, co widzę, nie napawa optymizmem. Brak podstawowej wiedzy o zdrowym odżywianiu czy komponowaniu posiłków. Minimalna świadomość w zakresie szkodliwości produktów wysoko przetworzonych i fast-foodów. Powszechna wiara w reklamy i skuteczność pełnych chemii, konwencjonalnych odżywek dla sportowców.

Dlaczego AKTYWNE SMAKI?

Dlatego właśnie inaugurujemy w Biokurierze cykl AKTYWNE SMAKI, którym chcielibyśmy choć trochę zmieniać świat. Zmieniać świat dla osób aktywnych i razem z nimi. Pokazując przede wszystkim to, że zdrowa, aktywna dieta nie jest wyrzeczeniem! Nie musi przeszkadzać, męczyć i wywoływać efektu „jak długo jeszcze?!” Że jest niczym innym jak stylem życia, w którym świadomie wybieramy to, co jemy, nie po to „aby było zdrowo”, ale przede wszystkim po to, aby było smacznie, abyśmy czuli się lepiej, byli weselsi, szczęśliwsi i… nie myśleli o diecie!

Dział prowadzi: Adam Turowiec, propagator zdrowego stylu życia i dobrego jedzenia. Lub odwrotnie. Od 20 lat czynnie uprawia triathlon. Z pełną premedytacją stara się zarażać swoją pasją do aktywności i świadomego odżywiania. Pisze, edukuje i prowadzi warsztaty, a także doradza firmom w zakresie budowania marki i działalności na tym niełatwym rynku.

Zobacz także

kobieta z parasolem w jesiennych barwach

Tematy pierwszej edycji „Aktywnych Smaków” (profil działu można już polubić na facebooku)

– Co pić po treningu?

– Aronia – polski „super food”

– Aktywny przegląd subiektywny: batony energetyczne

 

W numerze 4/2015 uruchomiliśmy również dział Z PORADNIKA MAMY ALERGIKA redagowany przez Katarzynę Jankowską, autorkę bloga Mama Alergika Gotuje.

Najnowszy numer Biokuriera dostępny jest w e-sklepie Wydawnictwa Gaj, sprawdź: Biokurier 4/2015

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.