Teraz czytasz...
Turystyka Kulinarna będzie widoczna w polskiej Strategii Rozwoju Turystyki

Turystyka Kulinarna będzie widoczna w polskiej Strategii Rozwoju Turystyki

Avatar photo

Piotr Borys, wiceminister odpowiedzialny za turystykę w Ministerstwie Sportu i Turystyki, w trakcie konferencji Turystyka kulinarna na rzecz dziedzictwa kulturowego zadeklarował istotną rolę turystyki kulinarnej w powstającej Polskiej Strategii Rozwoju Turystyki do 2036 roku.

Inicjatorem prac nad strategią będzie ministerstwo. Piotr Borys gościł 17-18.04 2024 na konferencji Turystyka kulinarna na rzecz dziedzictwa kulturowego, która odbyła się w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie.

W trakcie wydarzenia, goście z Polski oraz zagranicy dzielili się doświadczeniami i wiedzą w zakresie rozwoju usług związanych z turystyką kulinarną i kulturową. Do Warszawy przyjechali m.in. Erik Wolf (założyciel i dyrektor organizacji World Food Travel Association), Niclas Fjellstrom (założyciela i dyrektora organizacji Sieć Dziedzictwa Kulinarnego) oraz przedstawicielek fińskiego regionu Saimaa (w 2024 roku jest to Europejski Region Gastronomii): Sara Kaasinen i Anu-Anette Varho.

Z ust międzynarodowych gości można było dowiedzieć się:

  • Jak wykorzystać zainteresowanie turystów z całego świata dziedzictwem kulinarnym (Erik Wolf),
  • Jak wygląda przyszłość dziedzictwa kulinarnego, jaką misję i jakie działania może spełniać (Niclas Fjellström),
  • Dziedzictwo przyrodnicze i kulinarne jako fundament oferty turystyki kulinarnej Europejskiego Regionu Gastronomicznego Saimaa 2024. (Anu-Anette Varho i Sari Kaasinen).

Niektóre z prezentacji zostaną udostępnione on line na stronie konferencji.

Przeczytaj także: turystyka regeneratywna – czym jest?

Gwiazdki Michelin w Polsce. Co dalej?

Ogromne emocje wzbudził panel dotyczący przewodnika Michelin, który został zorganizowany przez Polską Organizację Turystyczną. Jego pierwszą częścią była prezentacja projektów wsparcia turystyki kulinarnej poprzez współpracę z przewodnikiem Michelin, którą przedstawiła dyrektor departamentu Departament Planowania i Rozwoju oraz p.o. dyrektora Departament Marketingu i Komunikacji Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) Magdalena Krucz. Po prezentacji nastąpiła dyskusja w ramach panelu poprowadzonego przez dr. inż. Piotra Dominika przewodniczącego Rady Programowej Konferencji. Udział w niej wzięli eksperci, którzy swoimi działaniami w realny sposób kształtują oblicze polskiej turystyki kulinarnej: wspomniana już Magdalena Krucz (POT), dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki – dr. Dominik Borek (MSiT), dyrektor Warszawskiej Organizacji Turystycznej (WOT) – Mateusz Czerwiński oraz Ambasador Światowego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej (World Food Travel Association – WFTA) w Polsce, dyrektor Landbrand – Hubert Gonera. W swoich wypowiedziach paneliści podkreślali konieczność integracji i zwarcia szeregów branży turystycznej, gastronomicznej i rolniczej.

Biokurier był partnerem medialnym konferencji Turystyka kulinarna na rzecz dziedzictwa kulturowego

 

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.