Żywność ekologiczna może wpisać się w rozwój turystyki kulinarnej

W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój turystyki kulinarnej. Żywność ekologiczna może świetnie wpisać się w ten trend – stwierdziła Sylwia Żakowska – Biemans podczas konferencji „Kulinaria – wizytówką regionów turystycznych”, która odbyła się 4 kwietnia 2017 roku na terenie Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.

Najwięcej ofert z zakresu turystyki kulinarnej przedstawianych jest w krajach bogatych i tam akcentuje się mocno udział żywności ekologicznej w takiej ofercie – zwracała uwagę dr Sylwia Żakowska – Biemans. Jej zdaniem jest możliwa synergia pomiędzy żywnością tradycyjną (stosunkowo dobrze rozpoznawalną i bardzo popularną) a żywnością ekologiczną (jej rozpoznawalność również rośnie, ma ponadto bardzo pozytywny wizerunek). 

Mariaż ten świetnie sprawdziłby się właśnie w ofertach z zakresu turystyki kulinarnej – Warto byłoby podkreślać, że mamy produkty tradycyjne ale wykorzystujemy surowce EKO.
Grupy konsumenckie zainteresowane żywnością ekologiczną i tradycyjną są do siebie podobne. EKO jest ważne dla konsumentów produktów tradycyjnych a tradycja dla konsumentów żywności ekologicznej – mówiła badaczka.

Konferencja „Kulinaria – wizytówką regionów turystycznych” odbyła się 4 kwietnia 2017 roku na terenie Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Złożyło się na nią kilkanaście prelekcji przedstawionych przez naukowców, praktyków oraz przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu. Wielu ekspertów zwracało uwagę na potrzebę szczegółowych badań przedstawiających wpływ rozwoju turystyki kulinarnej na lokalne gospodarki.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

notował: Karol Przybylak

Brak postów do wyświetlenia