W październiku 2025 roku największy polski dystrybutor żywności ekologicznej, Bio Planet obchodzi 20-lecie działalności. Firma, założona 21 października 2005 roku w Trójmieście, zaczynała od około 400 produktów ekologicznych marek takich jak Allos, Biofood, Rapunzel czy Yogi Tea.
W wywiadzie udzielonym portalow BIOprofit.info prezes Sylwester Strużyna przypomina, że przez te 20 lat rynek urósł dziesięciokrotnie – z 150 mln do ponad 1,5 mld zł wartości. Wśród kluczowych momentów wymienia wejście Polski do UE w 2004 roku (co umożliwiło certyfikację bio) oraz wprowadzenie unijnego logo „Euroliść” w 2010 roku. Przeczytaj cały wywiad na BIOprofit.info
Dziś w Polsce działa ok. 800 sklepów z żywnością ekologiczną, a konsumenci mają dostęp do szerokiego wyboru produktów. Jednak – jak zauważa Sylwester Strużyna – wciąż jest to zaledwie 0,5% całego rynku spożywczego. W krajach „starej” Unii Europejskiej udział ten wynosi od 4 do 11%. Zdaniem prezesa Bio Planet, główne wyzwania stojące przed przedstawicielami polskiej branży BIO są wzmocnienie zaufania do systemu certyfikacji i zwiększenie liczby rolników ekologicznych.

Bio Planet zatrudnia obecnie 290 osób i osiąga ponad 300 mln zł przychodów rocznie. Firma planuje dalszy rozwój infrastruktury – w tym budowę nowoczesnych zakładów konfekcjonowania do 2027 roku.




