Teraz czytasz...
Błonnik pokarmowy – co warto wiedzieć na jego temat?

Błonnik pokarmowy – co warto wiedzieć na jego temat?

Błonnik może kojarzyć się przede wszystkim z odchudzaniem: pęcznieje w układzie pokarmowym, dając uczucie sytości. Na tym jednak nie kończy się jego rola. Pomaga również przesuwać masę pokarmową, dzięki czemu ułatwia wydalanie, a tym samym przynosi ulgę w zaparciach i minimalizuje ryzyko ich wystąpienia. Kto powinien spożywać błonnik? W jakiej formie można go przyjmować?

Gdzie znajduje się błonnik?

Błonnik jest naturalnym związkiem, dlatego bez problemu znajdziesz go w wielu produktach spożywczych. Znajduje się przede wszystkim w owocach i warzywach, a także w produktach zbożowych. W błonnik bogate są również suszone owoce, a także niektóre nasiona, pestki i przyprawy (np. kurkuma).

Jak działa błonnik?

Rola błonnika w codziennej diecie jest bardzo ważna. Przede wszystkim pęcznieje w żołądku, zapewniając tym samym uczucie sytości na dłużej. To z kolei zmniejsza chęć podjadania między posiłkami. Oprócz tego sprzyja wydzielaniu się soków trawiennych w żołądku, dzięki czemu przyczynia się do lepszego trawienia pokarmów. Błonnik nierozpuszczalny wykazuje również właściwości poprawiające perystaltykę jelit, a tym samym wpływa na sprawniejsze wydalanie mas pokarmowych. W ten sposób zmniejsza również ryzyko zaparć.

Błonnik pokarmowy jest więc cennym składnikiem diety nie tylko wśród osób odchudzających się, ale także spożywających sporo posiłków – zwłaszcza ciężkostrawnych. Błonnik stanowi jeden ze składników suplementu Colonc C – preparatu przeznaczonego dla osób mających problemy z wypróżnianiem się, których powodem jest nieodpowiednia dieta, siedzący tryb życia, a także spowolniony wiekiem metabolizm.

Ile błonnika dziennie powinniśmy przyjmować?

Błonnik powinien znaleźć się w diecie każdego. Rekomendowane dzienne spożycie błonnika to 20-40 g (w przypadku dorosłego człowieka, niecierpiącego z powodu chorób układu pokarmowego). Tutaj oczywiście musimy również rozgraniczyć ilości, które powinny przyjmować kobiety i mężczyźni.

Kobiety powinny starać się przyjmować około 20-25 gramów błonnika dziennie, natomiast mężczyźni powinni dążyć do przyjmowania około 45-40 gramów na dobę. Oczywiście te granice są umownymi wartościami i finalnie każda dawka powinna zostać dobrana personalnie do osoby ze względu na wiek, masę ciała i ogólną kondycję zdrowotną.

Aby ułatwić wyliczanie dziennego spożycia, możemy skorzystać z kalkulatora błonnika online, który znajdziemy na stronie: https://colonc.pl/dzienny-kalkulator-i-licznik-zapotrzebowania-na-blonnik-colonc-pl/

Zobacz także

Wystarczy w odpowiednich polach wybrać z listy odpowiedni produkt, który spożywaliśmy, a następnie wpisać ile go spożyliśmy. Dzięki temu kalkulator błyskawicznie wyliczy nam ile błonnika w danym dniu już przyjęliśmy.

Kto przede wszystkim powinien zadbać o błonnik w diecie?

Błonnik sprawdzi się przede wszystkim w diecie osób dbających o linię, ale także w profilaktyce chorób układu sercowo-naczyniowego i cukrzycy. Błonnik sprzyja również redukcji ryzyka zaparć.

Jak zadbać o prawidłową ilość błonnika w diecie? Łatwe dozowanie zapewnia suplement diety Colon C – proszek do rozpuszczania. Błonnik zawarty w naturalnym, bezpiecznym składzie ma działanie mechaniczne, dzięki czemu nie rozleniwia jelit. Źródłem błonnika jest łupina nasienna babki jajowatej, a skład uzupełniają: inulina z cykorii, która wpływa korzystnie na pracę jelit, a także podwójnie powlekane bakterie kwasu mlekowego, stanowiące naturalny element flory bakteryjnej organizmu. Colon C to naturalne i bezpieczne wsparcie pracy układu pokarmowego.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.