Marketing ekologicznych produktów żywnościowych. Więcej o książce…

blank

Wzrastająca popularność żywności ekologicznej, a co za tym idzie coraz większa liczba rolników ekologicznych i przetwórców powoduje, że stają oni ciągle przed nowymi wyzwaniami i problemami. Książka „Marketing ekologicznych produktów żywnościowych” ma być jednym z narzędzi, które producentom (ale także hurtownikom, dystrybutorom i sprzedawcom) ma pomóc odnalezieniu kolejnych klientów a także poprawnej komunikacji z nimi.

 Wśród adresatów publikacji wymienieni są także studenci kierunków związanych z marketingiem, rolnictwem ekologicznym , żywniością ekologiczną i gospodarką żywnościową. Autorki książki, Bogna Pilarczyk i Renata Nestorowicz związane są z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie zajmują się badaniami z zakresu handlu, strategii marketingowych i komunikacji. To właśnie wiedza z tych dwóch ostatnich dziedzin jest największym atutem książki „Marketing ekologicznych produktów żywnościowych”.

Publikacja podzielona została na 7 rozdziałów: Zrównoważony rozwój a orientacja marketingowa na rynku żywnościowym produktów ekologicznych, Rolnictwo ekologiczne jako obszar działań marketingowych, Zachowania nabywców i segmentacja rynku żywności ekologicznej, Badania marketingowe jako podstawa działań rynkowych, Żywnościowy produkt ekologiczny i cena jako elementy marketingu miksu, Procesy dystrybucji na rynku żywnościowych produktów ekologicznych, Komunikacja marketingowa na rynku żywności ekologicznej.

 

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     
W każdym z rozdziałów autorki starają się zaadoptować wiedzę z obszarów ekonomii i marketingu do warunków i specyficznych zasad związanych z rynkiem ekologicznym. Prezentują najróżniejsze wersje rozwiązań i strategii marketingowych, które mniej lub bardziej świadomie realizowane są (lub mogą być) przez poszczególnych przedsiębiorców. Opisane są także najróżniejsze metody i kanały promocji i komunikacji z klientem, które wykorzystać może działające na rynku ekologicznym przedsiębiorstwo: od Internetu, poprzez tradycyjne media i bezpośrednie spotkanie. Oczywiście w książce nie ma gotowych rozwiązań i odpowiedzi na to jaka strategia w danej sytuacji jest najlepsza. Nie jest to jej zadaniem. Publikacja prezentuje jedynie paletę możliwości i opcji.


Marketing ekologicznych produktów żywnościowych to publikacja, która wypełniła swoistego rodzaju niszę. Na rynku nie brakuje publikacji dotyczących marketingu jako takiego, rzadko jednak akcentuje się w nich kwestie związane z ekologią. Z kolei publikacje dotyczące żywności ekologicznej lub rolnictwa ekologicznego dotychczas zazwyczaj (choć jest kilka wyjątków) „zatrzymywały się” jedynie na warstwie opisowo – statystycznej, która bardzo szybko stawała się nieaktualna.

Karol Przybylak

B. Pilarczyk, R. Nestorowicz,

Marketing ekologicznych produktów żywnościowych,

Warszawa 2010.

 


Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!

Raz w tygodniu dostarczamy porcji świeżych informacji!

Brak postów do wyświetlenia