Teraz czytasz...
Polscy konsumenci są gotowi dopłacić 8-10% za ekologiczność produktu (badanie Deloitte)
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Polscy konsumenci są gotowi dopłacić 8-10% za ekologiczność produktu (badanie Deloitte)

Avatar photo

Większość respondentów przebadanych przez Deolitte deklaruje, że jest gotowa zapłacić 10 proc. więcej za produkty ekologiczne. Najbardziej przychylne „zielonej premii” są kobiety.

Sprawdzamy i jesteśmy gotowi zapłacić więcej

Średnio konsumenci są skłonni dopłacić ok. 8 proc. więcej za produkty eko. Co drugi respondent zapewnia, że sprawdza marki, czy faktycznie robią to, co mówią w kwestii zrównoważonego rozwoju. Kobiety częściej deklarują troskę o środowisko przy dokonywaniu zakupów. Zależność tę obserwujemy nawet po uwzględnieniu faktu, że częściej są także zaniepokojone zmianami klimatycznymi. Jest to ważna informacja dla sprzedawców, ponieważ to kobiety częściej robią codzienne zakupy.

Żywność ekologiczna. O ile jest droższa od konwencjonalnej?

W przypadku certyfikowanej żywności ekologicznej różnice w cenach (w stosunku do konwencjonalnych odpowiedników) różnią się dość znacznie w zależności od kategorii produktowych i kanału sprzedaży, ale jest to najczęściej przedział 30 – 50%.

https://biokurier.pl/ekorynek/polski-rynek-zywnosci-ekologicznej-w-2021-roku-najnowsze-dane-z-raportu-koalicji-na-rzecz-bio/

Różnice cenowe będą się zmniejszać

Produkty ekologiczne są dziś droższe od swoich mniej zrównoważonych odpowiedników, różnica ta jednak będzie maleć. Rosnąca skala produkcji oraz postęp techniczny będą prowadziły do spadku cen „zielonych” towarów. Dziś mamy do czynienia z ograniczeniem podaży – liczba producentów produktów ekologicznych jest niewystarczająca w stosunku do zgłaszanego popytu.

Wyższe ceny mogą być częściowo pochodną wyższej marży, na jaką mogą pozwolić sobie producenci ze względu na małą konkurencję. Wraz z pojawieniem się nowych firm na rynku, marża powinna spadać. W tą samą stronę będą działały zmiany technologiczne. Dziś, proces produkcji towarów zrównoważonych jest nadal bardzo kosztowny, ale zmiany są coraz bardziej widoczne. Równolegle ze spadającymi cenami zielonych towarów będzie rosła presja na regulacje zwiększające koszty szkodliwych działań, czego najbardziej namacalnym przykładem są obecnie rosnące koszty emisji gazów cieplarnianych – prognozują eksperci Deloitte.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.