62% konsumentów ankietowanych w ramach raportu „BIO – szansą rynkową” opracowanego przez IQS, zadeklarowało, że chciałoby kupować żywność ekologiczną częściej i w większych ilościach. Przeszkodą są wysokie ceny.
67% konsumentów stwierdziło, że produkty bio kupuje sporadycznie, ale też ponad połowa (56%) przyznała, że tak naprawdę nie mają pewności, czy wybierany przez nich produkt jest ekologiczny.
Pełnie wyniki badania są odpłatne i dostępne na stronie jednostki badawczej IQS.
Kwestie omówione w raporcie:
- Motywacje i drivery: co jest atrakcyjnego w BIO, czym BIO przyciąga do siebie konsumentów;
- Bariery: elektorat negatywny, przekonania, sposób argumentacji
- Marki, produkty: przykłady, inspiracje z rynku, liderzy rynkowi, mikro-trendy, mali wytwórcy.
- Sieci handlowe: która sieć jest najbardziej wiarygodna w BIO? Co wymaga poprawy?
Omówienie raportu przeczytać można także na stronach dziennika Rzeczpospolita.
Komentarz Biokuriera:
Informacja dotycząca tego, że 56% konsumentow nie ma pewności czy wybiera ekoprodukt jest bardzo ważna. W kolejnych badaniach potwierdza się fakt niskiej rozpoznawalności unijnego logo żywności ekologicznej oraz świadomości czym w ogóle produkt ekologiczny jest. Co za tym idzie, interpretacja wyników badań jest także bardzo trudna, bo tak naprawdę ostatecznie nie wiemy, czy te 67% konsumentów deklarujących sporadyczne kupowanie żywności ekologicznej naprawdę ją kupowało, czy też jedynie im się tak wydawało…
>> Przeczytaj także: Ekologiczność pochodzenia żywności ważna dla 25% konsumentów [raport Green Generation]