Babka płesznik, jakie ma walory i jak z nich skorzystać?

 

Babka płesznik, nazywana też pchlicą i pchlim nasieniem, swoim wyglądem przypomina siemię lniane. Jest znakomitym źródłem błonnika. Dlaczego warto włączyć ją do codziennego menu?

Bogactwo błonnika

Produkty wysokobłonnikowe zazwyczaj zaleca się stosować przy problemach z układem pokarmowym. Błonnik, jak wiadomo, doskonale sprawdza się jako naturalny środek na zaparcia i biegunki, reguluje wypróżnienia i usprawnia pracę przewodu pokarmowego.
Nasiona babki płesznik wiążą toksyny i wpływają na obniżenie złego cholesterolu LDL. Podnoszą także poziom dobrego cholesterolu HDL, skutecznie pomagają wyeliminować z organizmu kwasy żółciowe i metale ciężkie.

Dla odchudzających się

Spożywanie nasion babki wskazane jest także podczas przeprowadzania kuracji odchudzających. Surowiec skutecznie ogranicza wchłanianie tłuszczu, zmniejsza uczucie głodu oraz wpływa na przemianę materii. W łupinie rośliny znajduje się spora ilość śluzu, który skutecznie łagodzi podrażnienia ścian jelit czy przełyku.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jak włączyć babkę płesznik do codziennej diety?

Nasiona babki płesznik można spożywać w postaci
kleiku (zalewa się je chłodną, przegotowaną wodą)

lub dodając je do owsianki, jogurtu czy sałatek.

Sprawdź najtańsze oferty na babkę płesznik BIO

Podczas stosowania nasion z babki (a także innych produktów bogatych w błonnik) pamiętajmy o częstym piciu płynów.

Elżbieta Typek,
Technik farmacji

Artykuł pochodzi z 3 numeru drukowanej wersji Biokuriera, która co 2 miesiące pojawia się w sklepach z żywnością ekologiczną, ale dostępna jest również w prenumeracie indywidualnej.

Brak postów do wyświetlenia