Pyszna granola dla alergika… i nie tylko

blank

Granola, podobnie jak musli, jest popularnym dodatkiem śniadaniowym. To mieszanka płatków, suszonych owoców, nasion i orzechów. W jej składzie nie brakuje alergenów. Czym je zastąpić?

Granola ma chrupiącą konsystencję, ponieważ jest opiekana z dodatkiem tłuszczu (olej kokosowy, masło klarowane) i substancji słodzących (syrop klonowy, daktylowy, dozwolony miód, melasa). Możemy ją przygotować na bazie różnych płatków. Najczęściej stosujemy płatki owsiane, ale sprawdzą się także płatki gryczane, jaglane, z komosy ryżowej, amarantusowe, orkiszowe, jęczmienne czy żytnie. Ciekawym rozwiązaniem będzie także zastosowanie kaszy gryczanej, którą po wcześniejszym namoczeniu, opiekamy podobnie jak płatki.

Przeczytaj również: Granola. Chrupnij na zdrowie!

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

MAGiczna domowa granola powstaje na bazie starannie, indywidualnie dobranych składników. Jest wzbogacona o musy owocowe i substancje prebiotyczne (inulina).

Przygotowując domową granolę, tak dobierasz składniki, by uniknąć zanieczyszczenia śladowymi ilościami np. orzechów czy glutenu. Zamiast kakao możesz zastosować karob w proszku lub naturalnie słodką melasę z chleba świętojańskiego.

Zobacz przepis na granolę: Czekoladowa granola z nasionami konopi [przepisy]

blank

Składniki granoli dla alergika

Do przygotowania domowej i zdrowej granoli, oprócz różnych płatków czy kasz, możesz wykorzystać także takie produkty, jak:

  • łuskane nasiona konopi
  • nasiona słonecznika
  • pestki dyni
  • wiórki kokosowe
  • otręby
  • rodzynki
  • suszona żurawina
  • suszone śliwki
  • daktyle
  • karob
  • kakao
  • ekspandowane płatki
  • przyprawy o działaniu przeciwzapalnym, jak cynamon, imbir, kardamon
  • inulina w proszku
  • liofilizowane owoce w całości i w proszku
  • orzechy i migdały (jeśli są dozwolone w diecie).

Przeczytaj także: Domowa granola antystresowa [przepis]

blank

Sposoby na granolę

  • Dodatek pulp owocowych => bardziej zwarta konsystencja i duże kawałki
  • Inulina => słodkość i odżywcze działanie na bakterie
  • Liofilizowane owoce w proszku => owocowy aromat i witaminy (najlepiej dodać po pieczeniu)

Granolę przechowuj w szczelnie zamkniętym słoiku. Będzie rewelacyjnym rozwiązaniem na szybkie i pożywne śniadanie, nie tylko dla dzieci. Podawaj ją dzieciom z dozwolonym mlekiem czy jogurtem, przed wyjściem do szkoły czy przedszkola.

Przeczytaj: Owsianki.60 zaskakujących przepisów

Podpowiem Ci jeszcze, że zawsze możesz ją zastosować jako dodatek do ciasteczek czy energetycznych batoników. Nie zmarnuje się nawet kęs.

Brak postów do wyświetlenia