Teraz czytasz...
Pudding z kernotto orkiszowego
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
NaturaFood & BeEco | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
NaturaFood & BeEco | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Pudding z kernotto orkiszowego

Kasza nie musi być nudna! W odpowiednim towarzystwie smakuje wyśmienicie, a do tego dodaje energii i sił. A gdyby tak przygotować z niej deser? Anna Zubowicz dzieli się przepisem na pudding z kernotto orkiszowego.

Kernotto to kasza poddana wstępnej obróbce mechanicznej, dzięki czemu nie klei się i nie rozgotowuje. Jest jeszcze mało znana, choć entuzjaści zdrowego żywienia zapewne nieco już o niej słyszeli. Idealnie sprawdza się jako dodatek do zup, dań głównych oraz kaszotto. Można uczynić ją bazą do przygotowania smacznego i pożywnego deseru.

Pudding z kernotto orkiszowego to przepis z najnowszego numeru Biokuriera, który jest już dostępny w najlepszych sklepach z ekologiczną żywnością. Znaleźć w nim można również przepisy na kernotto orkiszowe z tajską inspiracją, knysze orkiszowe z nadzieniem cebulowo-ziemniaczano-buraczanym oraz gołąbki wegetariańskie z kaszą orkiszową i grzybami.

Zobacz także

świeca toksyny

Pudding z kernotto orkiszowego

Czas przygotowania: 20 min (z przygotowanego wcześniej chia z siemieniem na mleku roślinnym).

Składniki na 4 porcje:
– 1 szklanka kernotto orkiszowego
– 250 ml mleka roślinnego
– 10 łyżeczek siemienia lnianego, złocistego
– 10 łyżeczek nasion chia
– 2-3 garści ziarenek granata
– ½ łyżeczki soli

Sposób przygotowania

10 łyżeczek nasion chia i 10 łyżeczek złocistego siemienia lnianego zalewamy 250 ml mleka roślinnego (wybierzmy takie, które jest naturalnie słodkie, np. migdałowe, owsiane) i odstawiamy do lodówki na minimum 2 h, najlepiej na noc. Szklankę kernotto orkiszowego gotujemy w garnku (świetnie sprawdza się również maszyna do ryżu) w proporcji: 2 szklanki wody na szklankę ziaren. Solimy. Po ugotowaniu płuczemy zimną wodą. Wkładamy do salaterki kilka łyżek kernotto, dodajemy pudding powstały z chia, siemienia i mleka roślinnego. Posypujemy na wierzchu ziarenkami granatu (w dowolnej ilości).

Przepis ten sprawdzi się zarówno na śniadanie, jak i podwieczorek. Doskonały przed treningiem. Stanowi bogactwo minerałów i witamin oraz kwasów omega-3 i -6 w odpowiednich proporcjach.

Autorką przepisu i zdjęcia jest Anna Zubowicz, fotograf, właściciel agencji fotograficznej Cosmo Foto Studio, pasjonatka aktywnego trybu życia i zdrowej kuchni, autorka kulinarnego bloga dla osób z nietolerancjami pokarmowymi awariawgarach.pl (w przygotowaniu)

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.