Spółka Bio Planet poprawiła wyniki w stosunku do września 2020 wypracowując we wrześniu br. sprzedaż na poziomie 17,5 mln złotych, co stanowi wzrost na poziomie 8 % w porównaniu do września 2020 roku.
Mniej korzystnie wypadają dane w ujęciu kwartalnym, ale trzeba wziąć pod uwagę wysoką bazę spowodowaną epidemią COVID-19 w zeszłym roku.
Sprzedaż za cały III kwartał osiągnęła 43,8 mln złotych, co jest minimalnym, 1 % spadkiem w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
Jednocześnie jest to wzrost o 29 % w porównaniu do sprzedaży w 2019 roku, która wyniosła 33,9 mln zł. Wrzesień to również miesiąc, w którym spółka wprowadziła do sprzedaży szereg nowych produktów, w tym produkty marki Biobim przeznaczone dla niemowląt.
Polski rynek żywności ekologicznej w 2021 roku. Najnowsze dane z raportu Koalicji na Rzecz BIO
Sylwester Strużyna – Odbicie po wakacyjnym przestoju
– „Po przewidywanym wakacyjnym przestoju, wrzesień przyniósł znaczące ożywienie w handlu. Przede wszystkim poprawiliśmy nasze wyniki sprzedażowe w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost o 8 % w stosunku do września poprzedniego roku pokazuje, że nasze inwestycje i coraz szersza gama oferowanych produktów przynoszą pozytywne rezultaty. Sprzedaż na poziomie 17,5 mln złotych to znaczny wzrost w stosunku do sierpnia, gdzie osiągnęliśmy przychody na poziomie 13,84 mln złotych. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowych produktów, między innymi ekologicznych produktów dla niemowląt marki Biobim oraz kolejne inwestycje, wśród nich największa, czyli uruchomienie platformy dropshippingowej, pozwoli poprawić wyniki sprzedażowe również w kolejnych miesiącach.” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
300 nowych produktów w ofercie Bio Planet
We wrześniu Spółka wprowadziła ponad 300 nowych produktów do oferty. Większość nowości to produkty dostawców od lat współpracujących ze Spółką. Z nowych marek wprowadzono do oferty m. in. ekologiczne produkty dla niemowląt pod marką Biobim oraz 15 nowości pod marką własną Bio Planet.