Co jest najważniejsze w prowadzeniu ekosklepu, może decydować o sukcesie i o tym, że klienci wracają? Pytamy Marka i Carlę z warszawskiego ekosklepu „NAGIE z natury”, który specjalizuje się w sprzedaży ekożywności „na wagę”.
1. Jakość produktów
Sprowadzamy produkty z Polski oraz z innych zakątków świata, aby móc oferować to, co najlepsze. Klienci zdają sobie z tego sprawę i zawsze do nas wracają. Mamy klientów, którzy przyjeżdżają z różnych miejsc z Warszawy specjalnie po swój cukier kokosowy, surowe kakao w proszku, aby napełnić swoje butelki oliwą z oliwek… Uwielbiamy to!
2. Cena
Ludzie nie dają się oszukiwać. Sprzedawanie produktów ekologicznych nie oznacza sprzedaży po takiej cenie, na jaką mamy ochotę.
3. Informowanie
Klienci nie są rzetelnie informowani i doceniają, kiedy wyjaśnia im się coś ze wszystkimi szczegółami. Przychodzi do nas wiele poirytowanych osób, które zwabione przez sklepy, które reklamują się jako ekologiczne, zdały sobie sprawę, że niecałe 10% oferowanych przez nich produktów pochodzi z upraw ekologicznych, a cała reszta to tylko marketing który gra słowami „zdrowe”, „naturalne”, „tradycyjne”… pojęciami, które zazwyczaj są dalekie od rzeczywistości, a przede wszystkim od tego, co ekologiczne. W NAGIE, 100% produktów pochodzi z upraw ekologicznych, ma swój certyfikat.
4. Indywidualne podejście do klienta
Nasza dewizą jest koncept „Slow Shop”, odbudowanie starej tradycji osiedlowego sklepiku, z indywidualnym podejściem do każdego klienta, którego gusta chcemy poznać…Ponieważ tym, co w życiu najlepsze, należy cieszyć się powoli.
oprac. Karol Przybylak