O 13,5% wzrosła w latach 2018-2019 wartość sprzedanych produktów ekologicznych we Francji. Wartość rynku to 11,9 miliarda Euro.
Według danych Agenco BIO, ponad 6% zakupów spożywczych francuskich gospodarstw domowych dotyczy żywności ekologicznej. Na koniec 2019 roku certyfikacją objętych było 2,3 miliona hektarów, co stanowi 8,5% całego areału rolnego dostępnego we Francji.
Dlaczego Francuzi wybierają żywność BIO?
59% deklaruje względy zdrowotne, 51% akcentuje wysoką jakość takich produktów a 45% chce w ten sposób dbać o środowisko. Wśród kryteriów, które są dla Francuzów ważne podczas zakupów znajdziemy:
- smak,
- cenę,
- lokalne pochodzenie
- logo Agriculture Biologique.
Czytaj także: Sieci handlowe zagospodarowały ponad 50% polskiego rynku żywności ekologicznej (badania Nielsena)
Francuskie logo żywności ekologicznej – rozpoznawalność bliska 100%
Podobnie jak np. w Niemczech, w popularyzacji żywności ekologicznej, dużą role odgrywa oznaczenie lokalne, nie tylko wspólnotowy ekoliść. Wynika to dłuższej historii i wciąż większej rozpoznawalności „starego” logo. 97% Francuzów rozpoznaje logo AB podczas gdy euroliścia 63%. Oba oznaczenia stosowane są na produktach jednocześnie.
Czytaj: Jak rozpoznać żywność ekologiczną?
Największe blokady rozwoju rynku żywności ekologicznej?
Konsumenci (aż 80%) wskazują wysokie ceny.
Gdzie Francuzi kupują żywność ekologiczną?
Francuzi najchętniej dokonują zakupów w super i hiper-marketach. Wymienia je 66% badanych. 37% wspomina o lokalnych sklepach (37%). Specjalistyczne sklepy z żywnością ekologiczną (w tym specjalistyczne sieci) wymieniane są przez 24% konsumentów. 16% wspomniało o dowozach żywności a 13% o Internecie. Rok wcześniej supermarket wymieniany był przez 77% konsumentów.
Obszerne części raportu dostępne są na stronie Agence BIO w języku francuskim