Francja. Rynek żywności ekologicznej rośnie w dwucyfrowym tempie

O 13,5% wzrosła w latach 2018-2019 wartość sprzedanych produktów ekologicznych we Francji. Wartość rynku to 11,9 miliarda Euro.

Według danych Agenco BIO, ponad 6% zakupów spożywczych francuskich gospodarstw domowych dotyczy żywności ekologicznej. Na koniec 2019 roku certyfikacją objętych było 2,3 miliona hektarów, co stanowi 8,5% całego areału rolnego dostępnego we Francji.

Dlaczego Francuzi wybierają żywność BIO?

59% deklaruje względy zdrowotne, 51% akcentuje wysoką jakość takich produktów a 45% chce w ten sposób dbać o środowisko. Wśród kryteriów, które są dla Francuzów ważne podczas zakupów znajdziemy:

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     
  • smak,
  • cenę,
  • lokalne pochodzenie
  • logo Agriculture Biologique.

Czytaj także: Sieci handlowe zagospodarowały ponad 50% polskiego rynku żywności ekologicznej (badania Nielsena)

Francuskie logo żywności ekologicznej – rozpoznawalność bliska 100%

Podobnie jak np. w Niemczech, w popularyzacji żywności ekologicznej, dużą role odgrywa oznaczenie lokalne, nie tylko wspólnotowy ekoliść. Wynika to dłuższej historii i wciąż większej rozpoznawalności „starego” logo. 97% Francuzów rozpoznaje logo AB podczas gdy euroliścia 63%. Oba oznaczenia stosowane są na produktach jednocześnie.

Logo żywności ekologicznej
Logo żywności ekologicznej

Czytaj: Jak rozpoznać żywność ekologiczną?

Największe blokady rozwoju rynku żywności ekologicznej?

Konsumenci (aż 80%) wskazują wysokie ceny.

Gdzie Francuzi kupują żywność ekologiczną?

Francuzi najchętniej dokonują zakupów w super i hiper-marketach. Wymienia je 66% badanych. 37% wspomina o lokalnych sklepach (37%). Specjalistyczne sklepy z żywnością ekologiczną (w tym specjalistyczne sieci) wymieniane są przez 24% konsumentów. 16% wspomniało o dowozach żywności a 13% o Internecie. Rok wcześniej supermarket wymieniany był przez 77% konsumentów.

Obszerne części raportu dostępne są na stronie Agence BIO w języku francuskim

Brak postów do wyświetlenia