M. Pelc: Żywność eko convenience to przyszłość. Łatwość w przygotowaniu i „czysty skład” atutem

Żywność eko convenience (wstępnie przygotowana) może podbić rynek, bo znakomicie wpisuje się w potrzeby współczesnego konsumenta – uważa Michał Pelc, właściciel marki Ekogram.pl

Uważam, że tego typu produkty to przyszłość. Mamy coraz mniej czasu, nie każdy potrafi też gotować. W gruncie rzeczy, na tym polega biznes, że robimy „coś za kogoś”. My robimy produkt, klient ma więcej czasu. Świetne rozwiązanie!

– mówi Michał Pelc w rozmowie z Biokurierem (cały wywiad opublikujemy 28 maja 2018). Ekogram ma już za sobą pierwszy sukces na tym polu. Z powodzeniem udało się wprowadzić na rynek racuchy kasztanowe bio.

Produkt powstał na bazie przepisu autorstwa blogerki Cook It Lean.

Zawsze uwielbiałem kasztany. Bardzo mi to danie zasmakowało. Kasia wpadała czasem na zakupy do naszego sklepu w Krakowie, tak ją poznałem. W tym czasie wydawała swoją pierwszą książkę. Byłem bardzo ciekawy, bo miała rewelacyjne recenzje. Kupiłem ją przy najbliższej okazji. Jednak to była książka o paleo, a ja prywatnie nie jem za dużo mięsa. Wybór padł na pierwszy przepis bezmięsny. Były to racuchy kasztanowe. Tak nam posmakowały, że jedliśmy je z żoną przez tydzień codziennie. Pomyślałem wtedy, że jakby wcześniej przygotować taką gotową mieszankę to zaoszczędziłbym trochę czasu. I tak sobie eksperymentowałem z własną mieszanką, aż pomyślałem, że można to przecież wprowadzić do sprzedaży. Nie wyobrażałem sobie zrobić tego bez Kasi, przecież ona wymyśliła ten przepis. Dlatego zaproponowałem jej współpracę, finalnie to ona dopracowała naszą magiczną miksturę. Efekt zaskoczył wszystkich. Nawet jurorów na konkursie o złoty medal na Natura Food – najważniejszych polskich tarach ekologicznych. Wygraliśmy ten konkurs, nie mogłem uwierzyć – to był mój pierwszy w życiu złoty medal. Nagroda na pewno nam pomogła. To dość drogi i niszowy produkt, a sprzedaje się świetnie.

wspomina Michał Pelc.

O czym przeczytacie w wywiadzie z Michałem Pelcem?

W wywiadzie zapytamy go również o to jak prowadzić skuteczny marketing dla żywności ekologicznej w Internecie oraz o to jak zmienił się rynek żywności ekologicznej w ciągu ostatnich 10 lat. Będzie też jeszcze więcej na temat: żywność eko convenience.

>> Zapraszamy do lektury: Michał Pelc: O sukcesie żywności eko decyduje dostępność

Michał Pelc jest właścicielem marki Ekogram, w ofercie której znajduje się ok 260 produktów ekologicznych oraz dwóch sklepów z ekożywnością w Krakowie i sklepu internetowego. W promocji produktów BIO szeroko wykorzystuje media społecznościowe i marketing treści.

>>Będziemy rozwijać superfoods, ale stawiamy także na polskie składniki – przeczytaj wywiad z Sylwestrem Strużyną, prezesem Bio Planet S.A.