Aktywność fizyczna i zdrowe odżywianie umocniły się na liście priorytetów europejskich konsumentów. Pandemia uświadomiła nam także jak ważne są kontakty z najbliższymi.
Wyniki badania przeprowadzonego przez Mintel wskazują, że zdrowe odżywianie stało się ważne dla czterech na dziesięciu Francuzów (37%), jednej trzeciej Włochów (34%), Brytyjczyków (31%), Polaków (29%) i Hiszpanów (29%) oraz jednej piątej Niemców (22%).
Czytaj także: 5 faktów o… kimchi
W całej Europie konsumenci są zgodni co do tego, że utrzymanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną jest obecnie dla nich sprawą znacznie ważniejszą niż przed wybuchem pandemii. Z badania przeprowadzonego przez firmę Mintel wynika, że z tym stwierdzeniem zgadzają się najczęściej konsumenci z Wielkiej Brytanii (57%) i Francji (55%), a także z Włoch (47%) i Hiszpanii (46%).
Co trzeci Brytyjczyk (34%), Francuz (33%) i Włoch (32%) przykłada obecnie większą wagę do ćwiczeń fizycznych w porównaniu do okresu sprzed wybuchu pandemii. To samo deklaruje również jedna czwarta konsumentów z Hiszpanii (27%) i Polski (24%) oraz jedna piąta konsumentów z Niemiec (19%).
Jakie pytania zadano konsumentom?
*Pyt.: „Czy od wybuchu epidemii koronawirusa zmieniły się Pana/Pani priorytety w następujących kwestiach?” Badanie w Wielkiej Brytanii: 7–14 maja 2020 r., badanie w Europie: 6–13 maja 2020 r.
**Pyt.: „Na co najbardziej Pan/Pani czeka, gdy już zostaną zniesione obecne restrykcje dotyczące społecznego dystansu?” (Konsumenci wybierają maks. 3 odpowiedzi) Badanie w Wielkiej Brytanii: 7–14 maja 2020 r., badanie w Europie: 6–13 maja 2020 r.