Wegańskie słodkości z wykorzystaniem składników pochodzących z rolnictwa ekologicznego, kompostowalne opakowania bez plastiku – tym wyróżni się nowa marka czekolad Las Vegan’s. Oryginalny jest także sposób w jaki chce to osiągnąć – rozkręca się akcja crowdfundingowa.
Spółka-córka Manufaktury Czekolady Chocolate Story, pioniera na rynku produkcji czekolady bean to bar w Polsce, na rozwój chce pozyskać blisko 1 mln zł. Pomóc w tym ma kampania crowdfundingowa , która 24 listopada br. wystartowała na platformie Crowdway.pl.
Las Vegan’s. Jakie są plany spółki?
– W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie czterech linii produktowych. Na początek tabliczki, m.in. czekolada ciemna i czekolady z roślinnych zamienników mleka z dodatkami malin i pomarańczy, w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia i czwarta, najważniejsze dla nas linie, to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. Zakładamy, że cała linia produktowa gotowa będzie w drugiej połowie 2021 roku – mówi Marcin Parzyszek, prezes Las Vegan’s SA i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story.
– W trzecim kwartale przyszłego roku planujemy również rozpoczęcie sprzedaży produktów Las Vegan’s, korzystając z istniejącej już sieci dystrybucji manufaktury, obecnej na rynku polskim i wielu rynkach zagranicznych – dodaje Marcin Parzyszek.
Akcja crowdfundingowa
Do współtworzenia marki Las Vegan’s mogą dołączyć nowi akcjonariusze. 24 listopada br. ruszyła oferta akcji spółki promowana przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) spółka z wegańskimi słodkościami chce pozyskać blisko 1 mln zł na wdrożenie i promocję marki Las Vegan’s, poszerzenie oferty czekolad i produktów wegańskich oraz wprowadzenie kolejnych rozwiązań ekologicznych w zakresie pakowania.
– Środki zebrane w ramach kampanii crowdfundingu inwestycyjnego przeznaczymy w ponad 50% na zakup maszyn pakujących. 30% zagospodarujemy na promocję i marketing, a 3% na dopracowanie receptur wegańskich czekolad i produktów. Docelowo każdy produkt pod szyldem Las Vegan’s zostanie poddany automatycznemu pakowaniu w ekologiczny papier i zostanie oznaczony certyfikatem BIO. Na wdrożenie certyfikacji przeznaczymy 5%, z kolei zakup opakowań to 10% uzyskanego budżetu – informuje Tomasz Sienkiewicz, członek rady nadzorczej Las Vegan’s SA i współzałożyciel Manufaktury Czekolady Chocolate Story.
Więcej szczegółów na temat akcji crowdfundingowej:www.weganskaczekolada.pl
Biznes z potencjałem
Jak podkreślają twórcy Las Vegan’s, jest to biznes z potencjałem. – Rynek czekolady wciąż rośnie. Jednocześnie zaledwie 5 proc. wszystkich nowych słodyczy, które pojawiły się na rynku między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Czas wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich, wprowadzając pyszną czekoladę opartą na rzemieślniczej produkcji – mówi Krzysztof Stypułkowski.
– Chcemy rozwijać naszą nową spółkę tak jak rozwinęliśmy Manufakturę Czekolady – od małej firmy dwóch informatyków do dobrze prosperującego biznesu, lidera produkcji czekolady bean to bar w Polsce. Na pewno pomogą nam w tym zdobyte doświadczenie i wyrobione kontakty. Do współtworzenia tego biznesu chcemy także zaprosić grono inwestorów kapitałowych, pasjonatów czekolady oraz osoby zainteresowane losem naszej planety. Stwórzmy razem markę wegańskiej czekolady, która ekologię ma wpisaną w swoje DNA – mówi Tomasz Sienkiewicz.