Bio Planet, największy polski dystrybutor żywności ekologicznej, uzyskał 5% wzrost sprzedaży (rok do roku) w czerwcu. Obroty wyniosły 14,2 mln a w czerwcu 2021 było to 13,5 mln zł.
W ujęciu kwartalnym i półrocznym odnotowany został jednak nieznaczny spadek sprzedaży. W drugim kwartale 2022 roku, sprzedaż wyniosła łącznie 46,9 mln zł i była o 4% niższa niż w analogicznym okresie 2021 roku, kiedy to wyniosła 48,8 mln zł. Narastająco, po 6 pierwszych miesiącach 2022 r. sprzedaż osiągnęła 103,1 mln zł i jest niższa o 4 % od sprzedaży osiągniętej w pierwszym półroczu 2021 r., która wynosiła 107,5 mln zł – czytamy w komunikacie prasowym towarzyszącym raportowi okresowemu.
Rynek żywności eko w trudnym momencie
To z pewnością trudniejszy okres na rynku, natomiast paradoksalnie, dla liderów branż – takich jak my – jest to sytuacja o wiele bardziej komfortowa i bezpieczna niż w przypadku mniejszych podmiotów – komentuje Sylwester Strużyna, prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Zgodnie z najnowszymi danymi NielsenIQ, w ostatnich miesiącach Polacy wydali na żywność ekologiczną ponad 775 mln zł, co oznacza wzrost (rok do roku) zaledwie o 1,3 proc. W porównaniu do ubiegłych lat możemy mówić o znacznym spowolnieniu wzrostu.
Analizując dane NielsenIQ pamiętajmy, że dotyczą one przede wszystkim handlu w sieciach i na stacjach benzynowych. Analizom w tym wypadku nie podlegają sklepy specjalistyczne z żywnością eko. W ich wypadku, jako pewnego rodzaju „barometr” można traktować wyniki zgłaszane przez największego dystrybutora, czyli Bio Planet.
– Nasz wynik za czerwiec pokazuje, że nawet w tak złożonej sytuacji jak obecna potrafimy rozwijać biznes i zwiększać sprzedaż. Sprzedaż w pierwszym półroczu 2022 r. nieznacznie spadła w stosunku do 2021 r., jednakże jest ona aż o 60 % wyższa od sprzedaży zrealizowanej w pierwszym półroczu 2019 roku (ostatniego roku przed pandemią), co jasno pokazuje, że pomimo zawirowań popyta na żywność ekologiczną oferowaną przez Bio Planet utrzymuje się w Polsce na poziomie o wiele wyższym niż przed pandemią. Zyskujemy ze względu na model biznesowy, prężną strukturę e-commerce, ale też efekt skali. Warto wspomnieć, że budowane nowe zakłady konfekcjonowania jeszcze poprawią naszą konkurencyjność biznesową m.in. poprzez zwiększenie możliwości w zakresie kontroli kosztów” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Sprawdzaj najświeższe informacje dotyczące rynku żywności ekologicznej
Bio Planet, czyli…
Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących zarówno produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST (PL-EKO-07-07904), który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).