Teraz czytasz...
Bio Planet zwiększa sprzedaż, ale rynek żywności eko w trudnym momencie
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl

Bio Planet zwiększa sprzedaż, ale rynek żywności eko w trudnym momencie

Avatar photo

Bio Planet, największy polski dystrybutor żywności ekologicznej, uzyskał 5% wzrost sprzedaży (rok do roku) w czerwcu. Obroty wyniosły 14,2 mln a w czerwcu 2021 było to 13,5 mln zł.

W ujęciu kwartalnym i półrocznym odnotowany został jednak nieznaczny spadek sprzedaży. W drugim kwartale 2022 roku, sprzedaż wyniosła łącznie 46,9 mln zł i była o 4% niższa niż w analogicznym okresie 2021 roku, kiedy to wyniosła 48,8 mln zł. Narastająco, po 6 pierwszych miesiącach 2022 r. sprzedaż osiągnęła 103,1 mln zł i jest niższa o 4 % od sprzedaży osiągniętej w pierwszym półroczu 2021 r., która wynosiła 107,5 mln zł – czytamy w komunikacie prasowym towarzyszącym raportowi okresowemu.

Rynek żywności eko w trudnym momencie

To z pewnością trudniejszy okres na rynku, natomiast paradoksalnie, dla liderów branż – takich jak my – jest to sytuacja o wiele bardziej komfortowa i bezpieczna niż w przypadku mniejszych podmiotów – komentuje Sylwester Strużyna, prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Sylwester Strużyna – prezes Bio Planet S.A.

Zgodnie z najnowszymi danymi NielsenIQ, w ostatnich miesiącach Polacy wydali na żywność ekologiczną ponad 775 mln zł, co oznacza wzrost (rok do roku) zaledwie o 1,3 proc. W porównaniu do ubiegłych lat możemy mówić o znacznym spowolnieniu wzrostu.

Analizując dane NielsenIQ pamiętajmy, że dotyczą one przede wszystkim handlu w sieciach i na stacjach benzynowych. Analizom w tym wypadku nie podlegają sklepy specjalistyczne z żywnością eko. W ich wypadku, jako pewnego rodzaju „barometr” można traktować wyniki zgłaszane przez największego dystrybutora, czyli Bio Planet.

– Nasz wynik za czerwiec pokazuje, że nawet w tak złożonej sytuacji jak obecna potrafimy rozwijać biznes i zwiększać sprzedaż. Sprzedaż w pierwszym półroczu 2022 r. nieznacznie spadła w stosunku do 2021 r., jednakże jest ona aż o 60 % wyższa od sprzedaży zrealizowanej w pierwszym półroczu 2019 roku (ostatniego roku przed pandemią), co jasno pokazuje, że pomimo zawirowań popyta na żywność ekologiczną oferowaną przez Bio Planet utrzymuje się w Polsce na poziomie o wiele wyższym niż przed pandemią. Zyskujemy ze względu na model biznesowy, prężną strukturę e-commerce, ale też efekt skali. Warto wspomnieć, że budowane nowe zakłady konfekcjonowania jeszcze poprawią naszą konkurencyjność biznesową m.in. poprzez zwiększenie możliwości w zakresie kontroli kosztów” – mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.

Zobacz także


Budowa nowych zakładów konfekcjonowania Bio Planet
Budowa nowych zakładów konfekcjonowania Bio Planet

Sprawdzaj najświeższe informacje dotyczące rynku żywności ekologicznej

Bio Planet, czyli…

Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 7,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących zarówno produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST (PL-EKO-07-07904), który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.