200 sklepów z żywnością ekologiczną a w każdym około 5-6 000 produktów – to potencjał włoskiej sieci NaturaSI. Udało nam się odwiedzić modelowy sklep prezentowany podczas wystawy EXPO oraz jeden ze sklepów w Bolonii.
Pracujemy dla zdrowia ziemi, środowiska naturalnego i społeczeństwa, w którym żyjemy – to motto, którym kierują się założyciele i pracownicy sieci, która wciąż utrzymuje wysokie tempo rozwoju. W 2014 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 20%.
Natura SI (Natura, tak) istnieje od 1992 roku. Mocnym impulsem, który pomógł w rozwoju firmy była fuzja z dystrybutorem i producentem produktów ekologicznych Ecor, do której doszło w 2005 roku. To produkty tej marki stanowią spory udział w całej ofercie delikatesów, która jest jednak na tyle szeroka, że z pewnością nie można mówić o monotonii (zarówno jeżeli chodzi o marki jak i rodzaje produktów). Znajdziemy tu bardzo szeroką gamę produktów świeżych, wędlin, żywności wegetariańskiej a także kosmetyków naturalnych.
Zazwyczaj sklepy mają ok. 500 m2, czasami zdarzają się mniejsze placówki. NaturaSI rozwija się poprzez otwieranie placówek własnych a także franczyzowych. 2 sklepy działają na terenie Hiszpanii.
Sieć realizuje wiele projektów wspierających lokalnych włoskich dostawców i promujących regionalne produkty ekologiczne. Jednym z takich działań jest projekt „Le Terre Di Ecor” w ramach, którego promowane są lokalne produkty ze starych odmian i gatunków. –Te działania spotykają się z bardzo ciepłym odbiorem wśród klientów mimo iż zdecydowana większość z nich decyduje się na wybór żywności ekologicznej raczej ze względów związanych ze zdrowiem i profilaktyką niż troską o środowisko naturalne. Na szczęście jednak przy wyborze ekoproduktów jedno z drugim idzie w parze – mówi jeden z pracowników sieci, który oprowadzał nas po modelowej placówce.
NaturaSi wydaje własną gazetkę konsumencką, która dystrybuowana jest w sklepach. Prężenie działa także witryna oraz sklep internetowy.
Karol Przybylak , zdjęcia autor lub mat. prasowe sieci