Teraz czytasz...
W dobie pandemii chętniej sięgamy po produkty dobrej jakości

W dobie pandemii chętniej sięgamy po produkty dobrej jakości

Agnieszka Gotówka
żywność ekologiczna

Ponad 30% konsumentów w Polsce i w Europie zmieniło swoje nawyki żywieniowe pod wpływem pandemii koronawirusa. Chętniej sięgamy po żywność ekologiczną i zwracamy większą uwagę na to, jakie produkty pojawiają się na naszych talerzach.

Coraz więcej osób rezygnuje z żywności gotowej, pełnej konserwantów i niezdrowych dodatków. Chętniej za to sięgamy po ekologiczne warzywa i owoce. Większą popularnością cieszą się też kiszonki, które stanowią solidne wsparcie dla układu odpornościowego. Wzrost ich sprzedaży odnotowała w ostatnich miesiącach Farma Świętokrzyska.

Jemy lepiej i gotujemy oszczędniej

Z badania europejskiej organizacji EIT Food wynika, że odpowiednia zawartość składników odżywczych żywności stanie się jeszcze ważniejsza dla ok. 34% Europejczyków, w tym dla 32% Polaków. Dodatkowo co trzeci mieszkaniec Europy przyznaje, że Covid-19 zwiększy znaczenie dostępności cenowej produktów żywnościowych, a 28% twierdzi że w przyszłości będzie starać się wydawać na jedzenie najmniej jak to możliwe.

Pandemia podkreśliła dwa przeciwstawne trendy, obecne już wcześniej na rynku żywności. Z jednej strony, wzrosło znaczenie ceny, którą i tak klienci kierowali się przy zakupie. Nie można się temu dziwić, szczególnie, że obecna sytuacja dotyka finansowo wiele osób. Z drugiej strony, to co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, codziennego funkcjonowania, wydajności i odporności. Dlatego znaczna część z nas woli wydać trochę więcej na żywność lepszej jakości

– mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Zdaniem ekspertów EIT Food wpływ na te zmiany ma częstsze przebywanie w domu oraz ograniczony dostęp do restauracji i rozrywek. Jedzenie stało się dla nas ważne i zwracamy na nie baczniejszą uwagę. 23% respondentów z Europy uważa, że w wyniku pandemii częściej będzie wybierać jedzenie, które po prostu sprawia im radość. Z kolei 30% zamierza bardziej dbać o różnorodność potraw.

Zobacz także
Na białym, drewnianym stole leży drewniana maselniczka w kształcie nerki. Wewnątrz znajduje się kostka jasnego, kremowego masła, na której leży srebrny nóż do masła z drewnianą rączką. Ostrze noża skierowane jest w lewo. W prawym górnym rogu widoczny jest fragment drewnianej miski wypełnionej białymi jajkami. W lewym górnym rogu widać fragment innego naczynia z jasnym produktem spożywczym. W prawym dolnym rogu znajduje się częściowo widoczny słoik z białą, teksturowaną pokrywką. Całość oświetlona jest jasnym światłem, tworzącym delikatne cienie.

Badania wykazały ponadto, że na temat jedzenia wiemy coraz więcej. Jedna czwarta zapytanych Europejczyków ma większą wiedzę na temat żywności, zarówno tej dotyczącej zdrowotności, jak i gotowania. 27% respondentów po pandemii chciałoby mieć więcej czasu na gotowanie, a 22% uważa, że coraz ważniejsze jest posiadanie dobrych sprzętów i akcesoriów kuchennych.

Wzrost znaczenia wiedzy o zdrowym odżywianiu i umiejętności gotowania potwierdza, że w pandemii szybko rośnie liczba świadomych konsumentów. Gotowanie i jedzenie to jedne z niewielu dostępnych obecnie na co dzień sposobów spędzania czasu, wielu z nas jest też w stanie poświęcić więcej uwagi wyborowi odpowiednich produktów. A raz zdobyta wiedza już z nami zostanie

podsumowuje Łukasz Gębka.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.