Teraz czytasz...
Klient żywności ekologicznej niejedno ma imię. Następuje segmentacja wśród ekokonsumentów
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Klient żywności ekologicznej niejedno ma imię. Następuje segmentacja wśród ekokonsumentów

Prowadzone m.in. w Niemczech badania rynkowe wskazują, że następuje dynamiczna segmentacja klientów sklepów z żywnością ekologiczną. Jest to wynikiem m.in. przemian pokoleniowych i zmiany preferencji odżywiania się.

Ekosklep z osobowością

Podczas seminarium Marktgespräch, które odbyło się w połowie maja (organizatorem jest Instituts für den Fachhandel), zwracano uwagę na potrzebę nadania swojemu sklepowi  „ekologicznej osobowości” – mocniejszego dopasowania się do potrzeb jednej z podgrup zainteresowanych żywnością bio. Jakie to grupy?

Potencjalne segmenty konsumentów żywności ekologicznej

• weganie i wegetarianie,
• osoby aktywne,
• młodzi rodzice
• alergicy
• seniorzy

Według ekspertów, aby móc to osiągnąć i być jednocześnie autentycznym powinno się wzmocnić relacje z lokalnymi producentami i dostawcami ekologicznej żywności.

Ponadto sklepy powinny zintensyfikować działania zmierzające do bycia jednocześnie punktem informacyjnym odnośnie nie tylko pochodzenia oferowanych towarów, ale też odbywających się w okolicy wydarzeń o tematyce ekologicznej (np. sezonowe imprezy na terenie gospodarstw ekologicznych czy też warsztaty lub pokazy kulinarne).

Zwrócono również uwagę na rzeczy bardziej oczywiste takie jak odpowiednia lokalizacja sklepu, bliskość miejsca do zaparkowania czy też okresowe akcje promocyjne.

Konsolidacja w toku…

Niemieccy eksperci zwracali także uwagę na przybierający na sile trend do konsolidacji: nieuniknionego łączenia się mniejszych właścicieli sklepów eko (aby wspólnie prowadzić działania marketingowe i dzielić się kosztami) lub przejmowania ich przez większych graczy (z zachowaniem prawa do swej marki) – podobnie jak to ma miejsce w innych segmentach handlu.

Jak zmienia się niemiecki rynek żywności ekologicznej?

Więcej na temat zmian zachodzących w niemieckim handlu żywnością ekologicznym przeczytacie w tekście: Handel żywnością ekologiczną w Niemczech. Biosupermarkety w natarciu

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.