23-24.05.2019 roku odbędzie się kolejna już edycja konferencji organizowanej przez warszawską Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji. Międzynarodowa Turystyka Kulinarna Pokoleń kierowana jest do przedstawicieli nauki, badaczy, studentów, producentów oraz dystrybutorów żywności tradycyjnej.
W konferencji udział wezmą przedstawiciele międzynarodowego środowiska naukowego z ośrodków zainteresowanych i podejmujących badania związane z turystyką kulinarną.
Biofach 2019: serce branży eko po raz 30. biło w Norymberdze! [relacja]
Turystyka kulinarna jest i powinna być atrakcją dla turystów z najdalszych zakątków kraju i świata, którzy odwiedzają określoną destynację i poznają zwyczaje ludności żyjącej w danym regionie. Zainteresowanie turystów jest korzystne dla restauracji oraz rozwoju regionu. Staje się narzędziem promocji i czynnikiem podtrzymującym żywą tradycję. Dla rozwoju turystyki kulinarnej niezbędna jest jednak lokalna atrakcyjność i inicjatywy podtrzymujące tradycje oraz przekonanie, że bez odpowiednich działań i przygotowania ta forma nie będzie się rozwijać.
Międzynarodowa Turystyka Kulinarna Pokoleń – cel konferencji
Celem konferencji jest analiza, przedstawienie wyników badań, opinie, szacunek szans i zagrożeń rozwoju turystyki kulinarnej w XXI wieku oraz jak tę formę turystyki postrzegają różne grupy pokoleniowe.
Konferencja kierowana jest do następujących grup odbiorców:
- przedstawicieli nauki, badaczy, dydaktyków, studentów,
- branżowców sektora turystycznego, samorządów lokalnych,
- przedstawicieli regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń, biur podróży, organizatorów i animatorów wydarzeń turystycznych,
- producentów i dystrybutorów żywności tradycyjnej,
- gestorów bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej,
- osób zainteresowanych rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej.
Dotychczas zrealizowano tematy:
- Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka (2018 r.)
- Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych (2017 r.)
- Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce (2016 r.)
- Szlaki kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności regionu. (2014 r.)
- Tradycyjne produkty kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności Mazowsza (2012 r.).
Biokurier objął patronat medialny nad wydarzeniem.