Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360 już w czerwcu

11 czerwca w Warszawie odbędzie się pierwszy Kongres Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem jest Carrefour Polska. Celem wydarzenia jest upowszechnienie wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej oraz promocja polskiego rolnictwa ekologicznego.

Kongres został objęty honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Jana Krzysztofa Ardanowskiego.

Kongres ECO FOOD 360 to wydarzenie, które w całości zostanie poświęcone upowszechnieniu wiedzy na temat rolnictwa i żywności ekologicznej wśród rolników konwencjonalnych, producentów i przetwórców żywności, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz konsumentów. Wśród zaproszonych przez Carrefour mówców, znaleźli się polscy i międzynarodowy eksperci, w tym m.in. dr Flavio Paoletti z Włoch – naukowiec z Centrum Badań Żywności i Żywienia przy Radzie ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa w Rzymie, dr Jostein Hertwig z Norwegii, zarządzający Międzynarodową Fundacją BERAS i badający wpływ rolnictwa na region Morza
Bałtyckiego, futurystka trendów żywności Birthe Linddal z Danii czy prof. dr hab. Ewa
Rembiałkowska, wybitny polski ekspert zajmujący się tematem żywności ekologicznej ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Sprzedaż żywności ekologicznej w pierwszym kwartale 2019. Znamy wyniki spółek notowanych na New Connect

Rozwój rynku żywności ekologicznej zadaniem priorytetowym

Celem Carrefour jest zainspirowanie decydentów oraz biznesu w Polsce oraz zachęcenie ich do podjęcia wzmożonych działań na rzecz rozwoju rynku żywności ekologicznej w naszym kraju.

Carrefour realizując swoją globalną strategię transformacji żywieniowej pragnie zostać światowym liderem w zakresie zmiany żywienia dla wszystkich. Jednym z priorytetów naszej strategii jest upowszechnienie produktów BIO wśród konsumentów. Polski rynek żywności ekologicznej jest wciąż słabo rozwinięty i wymaga wsparcia w zakresie edukacji, ustawodawstwa, rozwoju produkcji, logistyki, promocji czy sprzedaży. Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację Kongresu ECO FOOD 360

– mówi Christophe Rabatel, Prezes Carrefour Polska.

W kongresie wezmą udział zarówno uznani eksperci z polskiego rynku, jak również szereg międzynarodowych autorytetów podejmujących tematykę rolnictwa i żywności ekologicznej w Polsce i na świecie. Jesteśmy przekonani, że przyczyni się on do popularyzacji wiedzy na temat walorów żywności ekologicznej i jej wpływu na zdrowie, a przede wszystkim – zwróci uwagę szerokiego audytorium na konieczność zwrotu ku naturze, naturalnym formom produkcji, przetwórstwa oraz konsumpcji, a także wypromuje potencjał polskiego rolnictwa ekologicznego na arenie międzynarodowej

– dodaje Rabatel.

Prof. Ewa Rembiałkowska o dodatkach do żywności: „Zastanawiam się, czy np. aspartam powinien być nadal stosowany do napojów i żywności”

Patronat honorowy nad Kongresem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczypospolitej Polskiej, Jan Krzysztof Ardanowski, a patronami zostali Krajowa Rada Izb Rolniczych, Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO w Polsce, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN, Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie, organizacje pozarządowe: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Centrum UNEP-GRID Warszawa oraz Uniwersytet Rolniczy w Krakowie. Kongres otrzymał również wsparcie patronów medialnych, magazynów: Biokurier oraz Ekodostawcy, a także portali Twoje-środowisko.pl i Dietetycy.org.pl.

Wsparcie dla polskiego rolnictwa ekologicznego

W pracach nad agendą oraz wyborem prelegentów Kongresu ECO FOOD 360 brała udział
Rada Programowa złożona ze znamienitych ekspertów polskiego rynku, którym bliskie są
obszary rolnictwa i żywności ekologicznej w Polsce. Wśród jej członków znaleźli się: prof.
nadzw. dr hab. Bolesław Rok – dyrektor Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego
Wpływu, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego
w Warszawie, prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska ze Szkoły Głównej Gospodarstwa
Wiejskiego, Karol Krajewski – doradca w gabinecie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
Katarzyna Jagiełło – koordynatorka kampanii na rzecz ochrony pszczół i rolnictwa
ekologicznego w Greenpeace Polska, Łukasz Gębka – właściciel Gospodarstwa Farma
Świętokrzyska, Mieczysław Babalski – rolnik ekologiczny, Przewodniczący Zarządu
Stowarzyszenia EKOŁAN, Krystyna Radkowska – Prezes Polskiej Izby Żywności
Ekologicznej oraz przedstawiciele Carrefour Polska: Anna Kurnatowska – dyrektor
ds. produktów świeżych i Maria Cieślikowska – dyrektor komunikacji zewnętrznej i PR.

W ramach realizowanej strategii transformacji żywieniowej, Carrefour Polska podejmuje
również szereg innych działań, których celem jest wsparcie polskiego rolnictwa oraz promocji i sprzedaży polskich produktów lokalnych i regionalnych. Sieć podpisała, m.in. kontrakty farmerskie z piętnastoma polskimi dostawcami na kilkanaście rodzajów warzyw, przyznała wsparcie finansowe o wartości blisko 800.000 złotych dla 25 polskich gospodarstw na rozwój upraw ekologicznych, jak również wprowadziła do swoich sklepów certyfikowane produkty ekologiczne od polskich producentów.

Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio w Polsce

Carrefour Polska jest również inicjatorem pierwszej na rynku Koalicji na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio w Polsce, która została powołana pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Celem działania Koalicji jest podejmowanie inicjatyw prowadzących do budowy rynku żywności ekologicznej i wdrożenie rozwiązań wspierających rozwój tego rynku w Polsce oraz podniesienie poziomu wiedzy konsumentów. Organizacja Kongresu ECO FOOD 360 przez Carrefour jest realizacją jednego z największych wyzwań stojących przed Koalicją, jakim jest upowszechnienie wiedzy i edukacji wszystkich środowisk na temat roli i znaczenia rolnictwa i żywności ekologicznej w życiu człowieka oraz w zrównoważonym rozwoju naszego kraju.

Więcej informacji o Kongresie na stronie: www.ecofood360.pl