W dobie pandemii chętniej sięgamy po produkty dobrej jakości

Ponad 30% konsumentów w Polsce i w Europie zmieniło swoje nawyki żywieniowe pod wpływem pandemii koronawirusa. Chętniej sięgamy po żywność ekologiczną i zwracamy większą uwagę na to, jakie produkty pojawiają się na naszych talerzach.

Coraz więcej osób rezygnuje z żywności gotowej, pełnej konserwantów i niezdrowych dodatków. Chętniej za to sięgamy po ekologiczne warzywa i owoce. Większą popularnością cieszą się też kiszonki, które stanowią solidne wsparcie dla układu odpornościowego. Wzrost ich sprzedaży odnotowała w ostatnich miesiącach Farma Świętokrzyska.

Jemy lepiej i gotujemy oszczędniej

Z badania europejskiej organizacji EIT Food wynika, że odpowiednia zawartość składników odżywczych żywności stanie się jeszcze ważniejsza dla ok. 34% Europejczyków, w tym dla 32% Polaków. Dodatkowo co trzeci mieszkaniec Europy przyznaje, że Covid-19 zwiększy znaczenie dostępności cenowej produktów żywnościowych, a 28% twierdzi że w przyszłości będzie starać się wydawać na jedzenie najmniej jak to możliwe.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Pandemia podkreśliła dwa przeciwstawne trendy, obecne już wcześniej na rynku żywności. Z jednej strony, wzrosło znaczenie ceny, którą i tak klienci kierowali się przy zakupie. Nie można się temu dziwić, szczególnie, że obecna sytuacja dotyka finansowo wiele osób. Z drugiej strony, to co jemy ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, codziennego funkcjonowania, wydajności i odporności. Dlatego znaczna część z nas woli wydać trochę więcej na żywność lepszej jakości

– mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Zdaniem ekspertów EIT Food wpływ na te zmiany ma częstsze przebywanie w domu oraz ograniczony dostęp do restauracji i rozrywek. Jedzenie stało się dla nas ważne i zwracamy na nie baczniejszą uwagę. 23% respondentów z Europy uważa, że w wyniku pandemii częściej będzie wybierać jedzenie, które po prostu sprawia im radość. Z kolei 30% zamierza bardziej dbać o różnorodność potraw.

Badania wykazały ponadto, że na temat jedzenia wiemy coraz więcej. Jedna czwarta zapytanych Europejczyków ma większą wiedzę na temat żywności, zarówno tej dotyczącej zdrowotności, jak i gotowania. 27% respondentów po pandemii chciałoby mieć więcej czasu na gotowanie, a 22% uważa, że coraz ważniejsze jest posiadanie dobrych sprzętów i akcesoriów kuchennych.

Wzrost znaczenia wiedzy o zdrowym odżywianiu i umiejętności gotowania potwierdza, że w pandemii szybko rośnie liczba świadomych konsumentów. Gotowanie i jedzenie to jedne z niewielu dostępnych obecnie na co dzień sposobów spędzania czasu, wielu z nas jest też w stanie poświęcić więcej uwagi wyborowi odpowiednich produktów. A raz zdobyta wiedza już z nami zostanie

podsumowuje Łukasz Gębka.

Brak postów do wyświetlenia