Teraz czytasz...
Do hipermarketu z własnym opakowaniem? Zero waste interesuje sieciowych gigantów!
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
X Targi Ekostyl | reklama | Biokurier.pl
Bio Kurier

Do hipermarketu z własnym opakowaniem? Zero waste interesuje sieciowych gigantów!

Agnieszka Gotówka

W jednym z bydgoskich hipermarketów klienci mogą kupić wędlinę, sery i sałatki na wagę zapakowane do własnych opakowań, np. słoików. Sklep zachęca do idei zero waste i szuka alternatywy dla opakowań jednorazowych.

Klient, który chce kupić produkty na wagę podaje sprzedawcy swoje opakowanie, on taruje je, nakłada produkt i przykleja na spód opakowania etykietę do zeskanowania przy kasie. W ten sposób nie zużywa się foliowych woreczków i eliminuje plastikowe odpady. W sklepie można też pakować warzywa i owoce do własnych siatek.

Na zakupy z własnym opakowaniem można wybrać się do marketu przy ul. Skarżyńskiego 2 w Bydgoszczy. Pomysł jest na razie w fazie testów. Od tego, czy spodoba się klientom zależy, czy pojawi się również w innych sklepach.

Carrefour Polska / materiały prasowe
Carrefour Polska / materiały prasowe

Pomysł sieci Carrefour doskonale wpisuje się w założenia idei zero waste. Sklep zapowiada jednak, że to nie koniec pozytywnych zmian. W ciągu kolejnych 5 lat francuski gigant planuje zredukować masę opakowań marki własnej o 5 proc. w stosunku do 2017 r. W Polsce już pojawiły się już pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań.

Ze kolei we Francji sieć zamierza sprzedawać ok. 20 produktów ekologicznych (olej, przyprawy, miód) w pojemnikach zwrotnych. Usługa testowana będzie od maja tego roku, początkowo tylko w regionie paryskim. Klienci jednorazowo opłacą depozyt za opakowanie, następnie kwota ta będzie zwracana za każdym razem, gdy je zwrócą.

https://biokurier.pl/kosmetyki/kosmetyki-dla-dzieci-w-szklanych-opakowaniach-zero-waste-w-praktyce/?highlight=zero%20

Idą zmiany?

Niedawno w sklepach jednego z popularniejszych w Polsce dyskontów pojawiła się półka „Kupuję, nie marnuję”. Klienci mogą na niej znaleźć przecenioną o 70% żywność z krótkim terminem przydatności do spożycia oraz pieczywo, które zostało wypieczone w sklepie dzień wcześniej.

Inicjatywy gigantów w branży spożywczej niezwykle cieszą. To właśnie w tych sklepach Polacy najchętniej robią codzienne zakupy. Jesteśmy też coraz bardziej świadomi tego, jak wielkie ilości odpadów generujemy i jak destrukcyjny ma to wpływ na środowisko.

Ten serwis używa cookies. Korzystając z niego wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Sprawdź naszą politykę prywatności.

Żadne materiały z tej strony nie mogą być jakikolwiek sposób powielane bez pisemnej zgody redakcji.