Zadbaj o naturalnie zdrowy sen

-tekst sponsorowany-

Sen to czas, kiedy regeneruje się cały organizm. Problemy z zaśnięciem przekładają się na wygląd, psychikę, nastrój i zdrowie. Najlepsze sposoby na spokojnie przespaną noc to te zaczerpnięte z natury.

Liczne badania potwierdzają, że 8 godzin snu to najlepszy kosmetyk. Dzięki niemu poprawia się cera i stan włosów, goją się rany, znikają cienie pod oczami i wygładzają się drobne zmarszczki. Liczne badania potwierdzają też, że osoby, które śpią regularnie krócej, niż 6 godzin na dobę, mają większe problemy z utrzymaniem prawidłowej wagi, i to mimo stosowania diety.

Prześpij się z tym

Jednak nie chodzi tylko o wygląd. W nocy regeneruje się również mózg i układ nerwowy, które przez cały dzień są obciążone ciągłym nawałem spraw do przemyślenia. Nie bez powodu komuś, kto nie wie, co robić lub ma poważne problemy, radzimy „prześpij się z tym”. Po dobrze przespanej nocy spontanicznie pojawiają się rozwiązania najtrudniejszych problemów i możemy nabrać dystansu do zmartwień. Działa to też w drugą stronę, bo zarówno drobne, codzienne zmartwienia, jak i długotrwały stres mogą owocować problemami z zaśnięciem. Osoby, które doświadczyły bezsenności wiedzą, że leżenie z otwartymi oczami do świtu czy budzenie się wielokrotnie w ciągu nocy może być równie męczące, jak całkowity brak snu. Brak snu i obniżony nastrój idą ze sobą w parze, dlatego zapewnienie sobie niezakłóconego, nocnego odpoczynku powinno być priorytetem osób, które cierpią na depresję lub sezonowe przygnębienie.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Wielu z nas zapomina przy tym, że naturalne sposoby na zdrowy sen są dla nas najzdrowsze. W przeciwieństwie do syntetycznych leków nasennych nie uzależniają i oferują zdrowy wypoczynek, zamiast kamiennego, wywołanego lekami snu, z której trudno się rano wybudzić.

Jakie sposoby się sprawdzą?

Brak snu to często problem psychiki, a nie ciała.

W takim wypadku zwykle na przeszkodzie do spokojnego zaśnięcia stoją nagromadzone myśli i zmartwienia. Aby się ich pozbyć warto wypróbować medytację, jogę lub ćwiczenia oddechowe (w każdym większym mieście są grupy medytacyjne a w internecie jest sporo materiałów video i poradników). Wystarczy już 10 minut, by odzyskać równowagę psychiczną przed snem. Dobre efekty daje też symboliczne „zamknięcie” minionego dnia. Wieczorem postarajmy się doprowadzić do końca wszystkie zajęcia i dobrze zaplanować najbliższy dzień. To pomaga uzyskać poczucie kontroli, zdjąć z barków ciężar obowiązków i zrelaksować się przed snem. Być może z początku nie zawsze będziemy mieć do tego głowę lub przekonanie, ale nawet kilka takich spokojnych wieczorów w tygodniu przynosi ulgę przemęczonemu organizmowi.

W czasach, gdy coraz więcej z nas rezygnuje z laktozy lub wybiera dietę wegańską, szklanka ciepłego mleka nie będzie pewnie najpopularniejszym napojem przed snem, jednak ziołowe herbaty wciąż sprawdzą się doskonale niezależnie od diety.

Można sięgać po napary z lawendy czy rumianku lub wybrać gotowe mieszanki zaprojektowane tak, by naturalnie i skutecznie wspomóc zdrowy sen. Ważne jednak, by w ich składzie nie były ukryte składniki, które zniweczą dobroczynną moc ziół ( cukier, barwniki, glutaminian monosodowy, kofeina). Pozytywny przykład? Ekologiczna, przygotowana w zgodzie z mądrością ajurwedy herbata Night Time od Pukka . Znajdziemy w niej najskuteczniejsze na świecie składniki pomagające zasnąć: Kwiaty owsa, korzeń lukrecji, rumianek, lawendę, kwiat limonki, walerianę i tulsi.

Osoby, które całe dnie spędzają w biurze czy domu, powinny włączyć do planu tygodnia kilka obowiązkowych wyjść na świeże powietrze.

Wbrew pozorom nawet zimą aura sprzyja długim spacerom, nie mówiąc o jeździe na łyżwach, nartach, sankach czy snowboardzie. Jeśli na myśl o sporcie cierpnie ci skóra, zaplanuj zakupy poza centrum handlowym, spacer lub odwiedziny u znajomych. Dotleniony organizm łatwiej pozbywa się stresu oksydacyjnego, lepiej pracujący mózg szybciej radzi sobie ze zmartwieniami a wieczorem dzięki temu łatwiej jest zasnąć. To dlatego warto dobrze wywietrzyć pomieszczenie, zanim pójdziemy spać.

Jeśli mimo wszystko jesteś przyzwyczajony do gotowych preparatów ułatwiających zaśnięcie, rozważ przestawienie się na te w pełni naturalne i ekologiczne. Ich siła potwierdzona jest tysiącami lat praktyki Ajurwedy, a moc płynie z samych ziół.

Waleriana to znany środek o działaniu relaksującym, koper włoski łagodzi trawienie (a jak wiadomo to obfita kolacja często utrudnia sen), głóg uspokaja i obniża ciśnienie, a ashwagandha ma pozytywny wpływ na cały organizm i oferuje tak porządaną po ciężkim dniu jasność umysłu i klarowność myśli. Właśnie na bazie waleriany, ashwagandhy, gotu koli, głogu, gałki muszkotołowej, liści Biringaraj i nasion kopru włoskiego powstała mieszanka ziołowa Pukka Night Time – suplement diety.

• Na nasze samopoczucie wpływ mają też barwy, zapachy i dźwięki.

Niebieski, blade odcienie cytrusów i liliowy to kolory, które uspokajają i pomagają dobrze spać. Podobnie działa zapach lawendy, pomarańczy i drewna palonego w kominku a z dźwięków – szum deszczu, dźwięk burzy czy odgłosy morskich fal (internet jest pełen darmowych słuchowisk relaksacyjnych). Wykorzystaj to!

Brak postów do wyświetlenia