Paznokcie wizytówką naszych dłoni. Zadbaj o nie naturalnie!

Paznokcie to najważniejsza część dłoni. Te z kolei bywają nazywane wizytówką człowieka. Dbają o nie już nie tylko panie, ale również panowie, którzy także odwiedzają gabinety kosmetyczne. Jak zadbać o paznokcie w stylu eko i nie zbankrutować? Zapraszamy do lektury!

Płytki paznokci, żeby ładnie wyglądały, przede wszystkim muszą być twarde. Inaczej będą się łamać w najbardziej nieoczekiwanych i niechcianych momentach, a co za tym idzie – będą nierównej długości oraz mogą nam haczyć ubrania, a co gorsza – rajstopy!

Dodatkowo osłabione mogą się rozdwajać, co również wygląda niezbyt estetycznie. Czasami stan paznokci jest uzależniony od genów, czasami są zniszczone przez dekorację metodą żelową, akrylową czy też hybrydową, a czasami zniszczone przez detergenty. Niezależnie od przyczyn problemów, warto spróbować powalczyć o ich piękno.

Biokurier 1-2020 pełen nowości

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jedzenie ma znaczenie!

Tego tematu pominąć nie można i nie odpuścimy. Zdrowe żywienie, jak najmniej przetworzone (czyli przede wszystkim bez zbędnych dodatków chemicznych), nie tylko wpływa na lepsze samopoczucie, wyższą odporność organizmu, ale również na kondycję skóry, włosów i paznokci. Warto dołączyć dużą ilość ziół do naszego menu i starać się jeść jak najwięcej warzyw (najlepiej surowych), które będą poddane jak najmniejszej obróbce termicznej. Jeżeli wolisz gotowane warzywa i nie jesteś przekonana do stylu RAW, to namawiamy na przygotowywanie ich al dente. W ten sposób do waszego organizmu trafi o wiele więcej witamin i minerałów, które potem przełożą się na piękny wygląd. Jedzenie przetworzone, choć smaczne, proste i szybkie, niestety posiada bardzo mało wartości odżywczych w porównaniu do tego, co daje nam matka natura w ogródku.

Płytka paznokcia najbardziej narażona jest na łamanie, kiedy brakuje jej żelaza, wapnia, cynku oraz magnezu. Ważne są również witaminy z grupy B. Można poszukać, jakie produkty posiadają ich najwięcej, i zwiększyć ich ilość spożycia w ciągu dnia lub rozważyć rozsądną suplementację.

My oczywiście zachęcamy do przyrządzenia dań, które będą zawierały fasolę, ciecierzycę lub soczewicę i dodania do nich natki pietruszki oraz brokuła lub brukselki (świetne źródło żelaza). Ziemniaki zastąp czasami kaszą gryczaną. 100 gram to ponad połowa dziennego zapotrzebowania na magnez. Inne źródła magnezu to: szczaw, pestki dyni czy szpinak. Dużo go również znajdziemy w botwince, fasoli oraz quinoa czy mąkach pełnoziarnistych.

Magnez. Jak dbać o jego odpowiednią ilość w diecie?

Powszechnie uważa się, że wapń jest dostarczany przede wszystkim z produktami mlecznymi, ale weganie wybierają inne rozwiązania, np. liście pokrzywy, winogron i komosy białej. Nie można zapomnieć również o koperku, jarmużu, rukoli czy natce pietruszki.
Cynk znajdziemy na pewno w boczniakach, suszonych grzybach shiitake, kurkach oraz gotowanych pieczarkach. Pestki dyni i niełuskane nasiona sezamu mogą być alternatywą dla tych, którzy nie lubią bądź nie mogą jeść grzybów.

Pielęgnacyjne olejki pomogą

Bardzo dobrym sposobem jest moczenie paznokci od 10 do 15 minut w oleju, np. oliwie z oliwek, do której dodajemy kilka kropli soku z cytryny lub witaminę A+E. W delikatnie podgrzanej oliwie moczymy paznokcie 2 razy w tygodniu. Podczas kuracji warto zrezygnować na ok. 2–4 tygodni z wszelkich lakierów do paznokci, ponieważ jakiekolwiek one by nie były, zawsze będą w jakimś stopniu wysuszać naszą płytkę. Do zabiegu również można wykorzystać olejek rycynowy lub arganowy.