Jak poprawić wagę? Wykonaj 5 kroków

blank

W procesie odchudzania bardzo ważna jest motywacja, determinacja, cierpliwość oraz prostota działania. Możesz to wszystko osiągnąć, ale musisz wewnętrznie tego chcieć i niezależnie od okoliczności, dążyć do założonego sobie celu.

Odpowiednia waga ciała to lepsze zdrowie. Bądź odpowiedzialny za swoje zdrowie, bo nikt tego za Ciebie nie zrobi. Nie potrzebujesz trenera, dietetyka i nikogo innego. Samodzielnie możesz ułożyć sobie zdrowie po swojemu, bo przecież Ty znasz siebie najlepiej. Tylko wsłuchaj się w siebie.

Przeczytaj również : Prosty plan żywieniowy możesz ułożyć samodzielnie. Co warto wiedzieć [wywiad]

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Jedzenie

W odchudzaniu bardzo ważna jest świadomość tego, co i ile tak naprawdę jemy.

Odchudzanie nie powinno się kojarzyć z niesmacznym jedzeniem, głodem, a raczej błogim stanem i wolnością. Dlatego warto poznać swoje ciało i porcje jedzenia, które są dla Ciebie odpowiednie. Bardzo ważne jest zorganizowanie sobie właściwego jadłospisu i przygotowanie go z częściowym wyprzedzeniem (kiedy dopadnie cię głód, posiłek będzie prawie gotowy).

blank

Regularność, wielkość i jakość spożywanych posiłków ma spore znaczenie nie tylko w procesie odchudzania, ale i zdrowych relacji z jedzeniem. Wybieraj jedzenie świadomie, tak jakby Ci na sobie zależało.

Nawodnienie

Podstawa chudnięcia to picie odpowiedniej ilości wody. To bardzo ważne!

Ruch

Ciało człowieka stworzone jest do ruchu, a gimnastykowanie go jest podstawową potrzebą biologiczną, równie ważną jak jedzenie i picie. Aktywność fizyczna nie musi być nudna i bardzo męcząca.

Przeczytaj również: “Ułóż sobie zdrowie”. Ciekawa opowieść o mocy ludzkiego ciała i umysłu [recenzja]

Jeśli jest systematyczna, wystarczy 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie, aby utrzymać sylwetkę w dobrej kondycji.

Codzienna dawka ruchu pozwala zachować szczupłą sylwetkę, minimalizuje tez ryzyko wielu chorób.
Codzienna dawka ruchu pozwala zachować szczupłą sylwetkę, minimalizuje tez ryzyko wielu chorób.

Nie musisz katować się na siłowni i mieć osobistego trenera. Wybierz choćby codzienny godzinny spacer, ale rób to uczciwie i systematycznie. Jeżeli jesteś sprawny fizycznie, to jedyne, co Cię ogranicza, to Twoje lenistwo.

Jasny umysł

Zdrowy styl życia to nie tylko dbanie o zdrowie fizyczne. To również dbanie o samopoczucie psychiczne i emocjonalne.

Przeczytaj również: 5 darmowych sposobów na dobre zdrowie psychiczne

Dbanie o siebie to okazywanie sobie miłości oraz nasycanie swojej psychiki rzeczami, które powodują, że jesteś szczęśliwy. Zdrowie człowieka to nie tylko brak choroby. To obudzenie w człowieku naturalnej skłonności do rozwoju i akceptowania siebie, czyli swojej autentyczności. A to znaczy, że wszystkie pragnienia muszą być zaspokojone w odpowiedniej dawce i odpowiednim momencie.

Dobrze mieć w swoim otoczeniu wsparcie, osobę, z którą możesz porozmawiać. Jednak nie każdy ma taką możliwość, wówczas znajdź siłę w sobie i nie poddawaj się.

Praktykuj zarządzanie stresem, tak samo jak robienie miejsca w swoim dniu na radości, przyjemności i rzeczy, które sprawiają, że jesteś szczęśliwy. Ten potencjał ma każdy człowiek, jeśli tylko zdoła to odnaleźć w sobie. Ponadto uzyskaj co najmniej 7–8 h snu, aby Twoje ciało mogło się odnowić.

Cierpliwość

Proces odchudzania musi potrwać, więc bądź cierpliwy. Odchudzanie to nie wyścig, to długa droga. Niech wejdzie Ci w nawyk to, że zdrowy styl życia zostanie z Tobą już na zawsze. Wypracuj sobie najlepszy dla siebie zdrowy styl życia i tego się trzymaj.

“Ułóż sobie zdrowie” samodzielnie

“Ułóż sobie zdrowie” to praktyczny poradnik, z którym samodzielnie ułożysz sobie dietę i zbudujesz zdrowszy styl życia. Znajdziesz odpowiedzi na pytania, jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne i ułożyć prosty plan żywienia.

Dowiesz się, ile wody potrzebujesz wypić każdego dnia i jak ważna jest odpowiednia ilość snu i prawidłowe oddychanie. Znajdziesz wskazówki, jak lepiej poznać siebie i osiągnąć spokój umysłu.

W książce znajduje się blisko 300 przepisów na śniadania i kolacje na słodko, śniadania i kolacje na słono, obiady oraz zupy. Wszystkie przepisy można dowolnie łączyć, tworząc zawsze zbilansowany jadłospis, ponieważ każdy przepis jest dokładnie rozpisany pod względem makroskładników.

Przepisy w książce są bardzo proste, smaczne i szybkie do wykonania. Składniki potrzebne do wykonania dań są bardzo zwyczajne, nie ma tutaj nic wymyślnego. To praktyczny poradnik ułatwiający nauczyć się zdrowszego stylu życia, nie tylko pod względem fizycznym, ale i psychicznym. To także holistyczne podejście do zdrowia, wskazówki żywieniowe i mnóstwo porad psychologicznych.

Książkę “Ułóż sobie zdrowie” Elżbiety Przygockiej kupisz w naszym sklepie, na stronie Wydawnictwa Gaj oraz na Allegro (ze Smartem).

Brak postów do wyświetlenia