Wydajemy coraz więcej na produkty Fair Trade


Około 3,4 mld euro wydali konsumenci na produkty Fairtrade w 2009 r. Oznacza to 15% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Dane pochodzą ze sprawozdania przygotowanego przez Fairtrade Foundation.

 

W 2009 znaleźliśmy się w środku najgorszej recesji od 70 lat i obawialiśmy się, że możemy mieć duże problemy z utrzymaniem poziomu sprzedaży. Tymczasem konsumenci na całym świecie okazali coraz większe zaangażowanie we wspieranie idei Sprawiedliwego Handlu. Sprzedaż produktów Fairtrade wzrosła we wszystkich krajach  – powiedział Rob Cameron, prezes Fairtrade Labelling Organizations International, światowej organizacji Sprawiedliwego Handlu.

 

Największą sprzedaż odnotowali, posiadający certyfikaty Fair Trade producenci cukru i kakao, odpowiednio: 35% i 57%.

 

Fairtrade zyskało nowych klientów także poza tradycyjnymi, dotychczasowymi rynkami. Sprzedaż wzrosła w Europie Wschodniej, Afryce Południowej i wielu krajach Globalnego Południa.
Promocja Sprawiedliwego Handlu ma coraz większy wymiar także w Polsce. Niedawno w wielu miastach obchodzono Światowy Dzień Sprawiedliwego Handlu. Od 2008 roku, aktywnie działa także Koalicja Sprawiedliwego Handlu.
Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

 

Źródło: FLO/ Organic-market.info

 

 


 

Jeśli chcą być Państwo na bieżaco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!

 


 

{jcomments on}