Wiadomości Handlowe. Eko żywność szansą dla tradycyjnych sklepów

Jednym z ważniejszych trendów w europejskim handlu jest „wchodząca” na europejskie osiedla ekologia – czytamy we Wiadomościach Handlowych. Właściciele sklepów na rodzimym rynku powinni uwzględnić ten trend i rozważyć możliwość poszerzenia swojej oferty o żywność ekologiczną.

Takie posunięcie może pomóc przyciągnąć do sklepu nowych klientów, a także pozwoli poszerzyć wachlarz oferowanych produktów. Marcin Zatyka, autor artykułu: „Wyróżnij swój sklep na tle konkurencji” radzi, aby żywność ekologiczną wprowadzać do oferty stopniowo. Dobrze jest wydzielić dla niej specjalne miejsce, które w razie potrzeby będzie można zwiększyć.

Warto zacząć od warzyw i owoców

Jak czytamy we Wiadomościach Handlowych na rynku coraz bardziej widoczna jest tendencja do umieszczania warzyw i owoców na nisko usytuowanych m.in. drewnianych skrzynkach. Taki zabieg ma sugerować odbiorcom, że towar przybył do sklepu prosto z pola, z sadu (swoją drogą najlepiej, aby tak właśnie było… – dop. red.). Od siebie dodamy, że jednym z najbardziej poszukiwanych warzyw w jakości BIO jest marchew – może to od niej warto zacząć?

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

A jak przyciągnąć większą rzeszę klientów do swojego sklepu i wyróżnić go na tle konkurencji? Oto kilka rad zaprezentowanych w artykule.

Przydadzą się one także właścicielom eko sklepów.

  • Postaraj się wypracować tożsamość swojego sklepu.
  • Dopasuj ofertę sklepu do profilu okolicznych mieszkańców.
  • Wyróżniaj się na tle konkurencji – pomyśl o specjalizacji, zapewnij bogaty asortyment lub dodatkową atrakcję, np. niewielki bar, kawiarnię, cukiernię – miejsce gdzie klient będzie mógł chwilę odpocząć i napić się kawy, zjeść kanapkę, przeczytać lokalną prasę itp.
  • Pomyśl o zaproponowaniu szerokiego wachlarza usług (twórz np. paczki dla stałych klientów z ich ulubionych i regularnie nabywanych produktów).
  • Zadbaj o właściwą, wyraźną ekspozycję towarów (więcej przestrzeni, dobre oświetlenie sklepu i półek – duże okna, energooszczędne oświetlenie LED, odpowiednie regały).
  • Pomyśl o stworzeniu atmosfery lokalnego targu, miejsca przyjaznego dla klienta, które polubi, za świeży, dobry towar i miłą obsługę

„Wiadomości Handlowe” to ogólnopolski miesięcznik dla sklepów i hurtowni FMCG (fast moving consumer goods – towary szybko rotujące).

oprac. Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Źródło: „Wyróżnij swój sklep na tle konkurencji” – autor Marcin Zatyka, „Wiadomości Handlowe” 8/2013 (127)

Brak postów do wyświetlenia