Coraz więcej Amerykanów wybiera ekożywność

Amerykańscy konsumenci częściej niż we wcześniejszych latach sięgają po żywność ekologiczną – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Organic Trade Association i magazynu KIWI.

Ankieta konsumencka przeprowadzona została między 11 a 27 sierpnia 2010.

41% amerykańskich rodziców częściej sięga po BIO

Według badań, 41% amerykańskich rodziców przyznaje, że częściej wybierała produkty ekologiczne niż w analogicznym okresie rok wcześniej. – Konsumenci coraz bardziej interesuja się tym skąd pochodzi kupowana przez nich żywność i jak jest produkowana. Żywność ekologiczna wiążę się z przejrzystą informacją na ten temat – mówi Christine Bushway – dyrektor zarządzający Organic Trade Association.


Z ankiety wynika, że
największą barierą przy wyborze żywności ekologicznej jest jej wyższa cena. Ankieta wykazuje także, że rośnie świadomość konsumencka na temat żywności. Co za tym idzie, według specjalistów z OTA, pojawia się szansa dla eko-marketingowców, aby wysyłać konsumentom komunikaty informujące o tym, czym żywność ekologiczna różni się od żywności konwencjonalnej i żywności “naturalnej”, ale tylko z nazwy.
Bariery przy wyborze żywności ekologicznej

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

 

Warty odnotowania jest fakt, że zainteresowanie żywnością ekologiczną w USA rośnie pomimo kryzysu ekonomicznego. Obecnie to właśnie Stany Zjedonoczne są największym światowym rynkiem produktów BIO.

 

źródło: materiały prasowe OTA


Cotygodniowa porcja BioInformacji do Twojej skrzynki e-mailowej – zapisz się na nasz newsletter (lewy dolny róg strony)




Brak postów do wyświetlenia