Rynkowe trendy. Francuska sieć ekosklepów „La Vie Claire” stawia na produkty świeże

blank

Świeże produkty to „oczko w głowie” zarządzających francuską siecią sklepów z ekożywnością „La Vie Claire”. Zarządzający 240 sklepami detalista w perspektywie mają także rozwój usług on line. 

Świeżość przede wszystkim

Zwrot ku świeżym produktom ekologicznym nastąpił ok. 2010 roku i dotyczy przede wszystkim największych sklepów sieci znajdujących się w centrach dużych miast. W jednej z placówek (300 m2) w centrum Lyonu przygotowana została specjalna strefa (regał długości ok 6m), w której zgromadzono ok. 20 rodzajów wędlin, 40 gatunków sera i szeroką ofertę różnego rodzaju smarowideł. W sklepie znajduje się też specjalna strefa, w której bioprodukty dostępne są w sprzedaży „luzem”. 

Druga największa sieć ekosklepów we Francji

La Vie Claire (pol. „Czyste życie”) to druga (po BioCoops z 350 sklepami) pod względem wielkości sieć sklepów z ekożywnością we Francji. Pierwszy sklep oznakowany tym szyldem ruszył już w 1948 roku, dziś jest już 240 placówek we Francji oraz terytoriach zamorskich. Sieć rozwija się dwutorowo: poprzez franczyzę (184 punkty) oraz sklepy własne (56 punktów).

Oto jeden ze spotów reklamowych promujących La Vie Claire: 

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

W 2014 roku La Vie Claire odnotowało 17% wzrost sprzedaży a obroty wyniosły 240 mln Euro. W ofercie sieci znajduje się ok. 6000 produktów z czego ponad 1000 dostępnych jest pod marką własną. W ostatnich latach rozwijana jest usługa zakupów on line (click and collect): żywność BIO można zakupić za pośrednictwem strony a wskazane produkty odebrać w dowolnym sklepie sieci.

blank

W 2013 roku udało się nam odwiedzić jedną z paryskich placówek sieci „La Vie Claire” (przeczytaj tekst)

Brak postów do wyświetlenia