Nowość. Sportowa seria maseł orzechowych od Primaviki

-tekst sponsorowany-

Forma sama się nie zrobi, ale mówi się, że praca nad idealną sylwetką składa się w 70% z tego, co jesz a w 30% odpowiednio dobranych ćwiczeń. Naturalne masła orzechowe od Pirmaviki pomogą zadbać o ten pierwszy czynnik. 

MIX ORZECHOWY

Mix złożony z fistaszków, nerkowców, migdałów i orzechów laskowych to świetne źródło energii, białka i pożytecznych jedno- i wielonienasyconych tłuszczów.

Badania wykazują, że korzystnie wpływają na wydolność podczas wysiłku ze względu na wysoką zawartość witaminy E, witamin z grupy B, magnezu i potasu. Szczególnie migdały poprawiają utlenianie kwasów tłuszczowych i wykorzystywanie węglowodanów, co jest świetnym narzędziem u osób redukujących tkankę tłuszczową. Nie zapominajmy, że każdy sportowiec potrzebuje silnego serducha : proantocyjanidyny zawarte w orzechach laskowych skutecznie wzmacniają i chronią mięsień sercowy przed czynnikami zapalnymi. Dzięki temu z czystym sumieniem możemy budować swoją formę życia i sylwetkę, o której zawsze marzyliśmy.

20-40g orzechów lub masła orzechowego dziennie to ilość idealna. Większa dawka nie jest zalecana ze względu na zawartość kwasu fitynowego, który niestety wiąże niektóre pierwiastki.
Mix orzechowy może być świetnym uzupełnieniem tzw. power ball’sów. Do ich przyrządzenia potrzebujecie moreli albo śliwek suszonych, ulubionych orzechów, wiórków kokosowych, ew. masła orzechowego i blendera. Całość miksujemy, robimy kulki i gotowe.

MASŁO ORZECHOWE BEZ DODATKU SOLI I CUKRU

Duża dawka dobrej energii pochodzącej z orzeszków arachidowych. Wspomoże redukcję zbędnego tłuszczu oraz wzrost i regenerację mięśni.

Orzechy to najekonomiczniejsze źródło energii dla pracujących mięśni. Pomagają spełnić wysokie zapotrzebowanie energetyczne, w małej objętości kryje się dużo energii i składników odżywczych. Zdrowe tłuszcze zawarte w orzechach mogą być wykorzystywane jako materiał budulcowy. Podczas wysiłku uszkadzane są tkanki, których regeneracja w dużej mierze zależy od zawartości pożytecznych kwasów tłuszczowych w organizmie. Fistaszki zawierają też dużo magnezu, który uczestniczy w syntezie białek, przewodzeniu impulsów nerwowych i procesie skurczu mięśni. To również bogactwo wapnia, który wchodzi w skład enzymu umożlwiającego wykorzystanie glikogenu z mięśni. Sportowcy często suplementują argininę ze względu na działanie przeciwzapalne i wytwarzanie tlenku azotu zwiększającego przepływ krwi w naczyniach krwionośnych: uwaga, znajdziecie ją również w maśle orzechowym.

Masło orzechowe, w odróżnieniu od innych przekąsek zapewnia nam uczucie sytości na blisko 2,5 godziny. To dobra przekąska przed intensywnym treningiem na siłowni lub świeżym powietrzu.

W diecie kulturysty pełnej pełnowartościowych protein masło orzechowe może być świetnym dodatkiem do koktajlu na bazie odżywki lub śniadaniowego omleta.

MASŁO ORZECHOWE 100% ORZECHÓW

Masło orzechowe to bardzo dobra propozycja dla sportowców dyscyplin wytrzymałościowych: posiada wysoką wartość odżywczą, dużo dobrej energii i nie utrudnia treningu zalegając w żołądku.

Masło orzechowe pozbawione zbędnych dodatków takich jak olej palmowy i wanilina to świetne uzupełnienie diety sportowca. Pomaga spełnić wysokie zapotrzebowanie na energię, białko oraz zdrowe tłuszcze. Co dalej? Białko i witamina E pomagają walczyć ze stresem oksydacyjnym powstającym podczas wysiłku, który osłabia odporność i możliwości regeneracyjne organizmu. Magnez, żelazo i kwas foliowy chronią przed skurczami i anemią. Poza tym węglowodany obecne w orzechach o charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym. Dzięki temu podczas dłuższego biegu nie grozi nam gwałtowny spadek glukozy we krwi (uchroni nas to przed spadkiem wydolności). Orzechy to wartościowa przekąska dzięki której możemy zwiększyć naszą wydolność i pokusić się o nową życiówkę!

Uwaga, waga startowa! Wytrzymałościowcy dużą wagę przywiązują do masy i składu ciała. Wbrew pozorom – orzechy nie tuczą, a nawet przyspieszają redukcję niechcianego tłuszczu podskórnego.

Idealną przekąską okołotreningową są wafle ryżowe, placki owsiane czy naleśniki z masłem orzechowym i bananem. Taki posiłek potrafi zdziałać regeneracyjne cuda.

Polecamy nasz tekst: Masło orzechowe – bomba kalorii czy zdrowa przekąska?

Więcej informacji na primavika.pl