Natura Food 2013 – przygotowania już trwają – wywiad

Natura Food to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży ekologicznej. Przygotowania do jesiennych targów już trwają, a my pytamy organizatorów: co przygotowują? Czy będzie oddzielna przestrzeń dla eko produktów? Jakie konkursy zostaną rozstrzygnięte?

Rozmawiamy z Katarzyną Drobińską z departamentu promocji Międzynarodowych Targów Łódzkich  i Agatą Szczepaniak, komisarzem targów Natura Food.

Jak podsumowujecie ubiegłoroczną edycję, ilu było wystawców, ilu odwiedzających, powierzchnia wystawiennicza etc?

Marka targów NATURA FOOD jest dobrze rozpoznawalna i na stałe wpisała się w kalendarz imprez branży żywności wysokiej jakości. Ubiegłoroczna jubileuszowa edycja zgromadziła ponad 350 wystawców na 2000 metrów kwadratowych powierzchni targowej. Imprezę odwiedziło przeszło 10 tysięcy gości z Polski i zagranicy, co uznajemy za naprawdę świetny wynik. Zmieniła się struktura wystawców, w której zaczęli dominować przedstawiciele firm związanych z branżą żywności ekologicznej. Poszerzył się również zakres targów o projekt beECO, którego celem jest pokazanie, że ,,eko” można być nie tylko w kuchni.

Co wiadomo już o programie tegorocznych targów?

Podczas tegorocznej edycji NATURA FOOD odbędzie się Konferencja Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz konferencja grupy IFOAM EU, europejskiej struktury Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego, uświetniająca jubileusz 10-lecia jej działalności w Europie. W trakcie targów odbędzie się również BIOBIZNES FORUM czyli cykl sesji warsztatowo-seminaryjnych, których wiodącym tematem będzie ekobiznes. Jak co roku program będzie wzbogacony o sympozja i prelekcje dotyczące szeroko rozumianej branży naturalnej żywności. Nie zabraknie też prezentacji nowości produktowych.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Czy udało się znaleźć sposób na oddzielenie wystawców z certyfikatem ekologicznym od tych bez certyfikatu?

Centrum Konferencyjno-Wystawiennicze w Łodzi daje zupełnie nowe spektrum możliwości. Podczas najbliższej edycji NATURA FOOD wydzielone zostaną 4 strefy: produkty ekologiczne certyfikowane, produkty naturalne niecertyfikowane, produkty tradycyjne oraz strefa profesjonalisty dostępną wyłącznie dla branży. Zadbamy o to, by producenci certyfikowanej żywności byli wyróżnieni i łatwo rozpoznawalni dla zwiedzających. Stoiska prezentowane na targach będą skategoryzowane i opisane – wszystko po to, by ułatwić zwiedzającym poruszanie się po ekspozycji, a przestrzeń targowa była jasna i czytelna dla wszystkich uczestników wystawy.

Czy zachowany zostanie międzynarodowy charakter imprezy? Jakich gości się spodziewacie?

Jeżeli chodzi o listę wystawców  na pewno pojawią się nowe firmy i będzie więcej wystawców z poza Polski. Już dzisiaj możemy powiedzieć, że zainteresowanie udziałem w imprezie jest duże i wszystko wskazuje na to, że  liczba wystawców w porównaniu z poprzednią edycją wzrośnie. Planujemy również bezpośrednią kampanię informacyjną skierowaną do biznesu oraz szereg  wydarzeń towarzyszących o charakterze B2B. Jesteśmy przekonani, że przełoży się to na liczbę odwiedzających zawodowo związanych z sektorem ekologicznej i naturalnej żywności. Równolegle z NATURA FOOD będą odbywały się targi beECO, które zwiedzający będą mogli odwiedzić na podstawie jednego, wspólnego biletu.

Jakie konkursy będą rozstrzygane w trakcie Natura Food?

Jak co roku, wszystkich wystawców zapraszamy do udziału w konkursie o Złoty Medal NATURA FOOD, który ma na celu promocję najlepszych wyrobów prezentowanych podczas targów. Profesjonalne Jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele środowisk naukowych i branżowych, oceniać będzie produkty naturalne, tradycyjne i ekologiczne w kilku kategoriach. Złoty Medal NATURA FOOD to już rozpoznawalny i uznany w branży znak, które laureaci chwalą się nim zarówno w kraju jak i  zagranicą. W związku z dużym zainteresowaniem udziałem w konkursach, postanowiliśmy dodać nową kategorię dla producentów z zagranicy. W tym roku nie zabraknie również stałych pozycji konkursowych organizowanych przez Urząd Marszałkowski w Łodzi czyli konkursu Tygiel Smaków i Tradycyjne smaki Regionów. Podsumowując, VI Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Tradycyjnej będą obfitować w liczne nowości a wśród nich: wyraźnie wydzielone strefy porządkujące wystawę, rozwinięty międzynarodowy charakter  imprezy i prezentacja zgłoszonych do konkursu produktów w specjalnie przygotowanych gablotach.

Zapraszamy do przeczytania relacji z ubiegłorocznych targów Natura Food.

rozmawiał: Karol Przybylak


Łódź kreuje…

Łódź postawiła na rozwój przemysłów kreatywnych. Od zawsze postrzegana była jako miasto czterech kultur – polskiej, niemieckiej, żydowskiej i rosyjskiej. I to właśnie dziedzictwo kulturowe Łodzi stało się fundamentem gospodarki postindustrialnego miasta. Rozwój sektora kreatywnego jest możliwy głównie dzięki bogatym tradycjom filmowym i osiągnięciom łódzkiej awangardy plastycznej.

Definiując na nowo przemysł w Łodzi, akcentujemy przede wszystkim twórczy proces. Przedsiębiorczość współistnieje tutaj z kreatywnością, a małe, średnie i duże firmy pobudzają powstawanie nowych idei i innowacyjnych pomysłów. Zgodnie z przyjętą strategią marki Łodzi, miasto promuje się, stawiając na nowoczesną gospodarkę opartą na kreatywności, niezależnej kulturze i artystycznej edukacji.

 

Brak postów do wyświetlenia