Magda Gessler zachęca do podpisania petycji o zakazanie chowu klatkowego. Juror polskiej edycji programu „MasterChef” i gospodyni „Kuchennych rewolucji” sprzeciwia się przemysłowej hodowli kur wraz ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki.
Wcześniej w kampanię zaangażował się Robert Makłowicz oraz Małgorzata Rozenek. Znane osobowości zwracają uwagę na sposób, w jaki traktowane są kury w chowie klatkowym. Sprzeciw budzi zabijanie kurcząt płci męskiej, brak dostępu do światła słonecznego, przycinanie dziobów, niewielka powierzchnia życiowa ptaków.
Cierpienie kur z chowu klatkowego dostrzega się na całym świecie. Niektóre państwa (m.in. Austria oraz Niemcy) znacznie ograniczają dostęp do jaj „trójek”, zakazując ten typ hodowli. W Stanach Zjednoczonych marki tj. Subway, Kraft Foods, Burger King i Wal-Mart zrezygnowały ze stosowania jaj pochodzących z chowu klatkowego.
Magda Gessler w przygotowanym na potrzeby kampanii spocie zachęca do świadomego zakupu jaj (oznaczonych cyfrą „0” lub „1”), bo jest to nie sprzeciw wobec karygodnych warunków, w jakich żyją nioski w chowie klatkowym, ale również inwestycja we własne zdrowie. – Może opłaca się zapłacić kilka groszy więcej i być dłużej zdrowym? – pyta popularna restauratorka.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki jest powstałą w 2012 r. ogólnopolską inicjatywą na rzecz praw zwierząt. Celem Stowarzyszenia jest edukacja w zakresie praw zwierząt, ograniczenie przemysłowej hodowli zwierząt oraz promocja weganizmu.
Zobacz zdjęcia z hodowli klatkowej (udostępnione przez Otwarte Klatki)
Na stronie Stowarzyszenia można znaleźć szczegółowy raport na temat sytuacji kur z chowu klatkowego.
Oprac. Agnieszka Gotówka