Magazyn MaleMen o żywności ekologicznej

Żywność ekologiczna w Polsce to temat rozwojowy, choć wciąż ma u nas mniej zwolenników niż na zachodzie – czytamy w artykule Za bycie EKO trzeba zapłacić, który przedrukowuje Onet.pl
W artykule Grzegorza Stecha pt. “Za bycie EKO trzeba zapłacić” zaprezentowane zostały, znane już czytelnikom Biokuriera, dane statystyczne dotyczące sytuacji polskiego rolnictwa ekologicznego.

 

Według cytowanych w artykule analiz firmy badawczej Inquiry, polski rynek żywności ekologicznej znajduje się we wstępnej fazie rozwoju, dla której charakterystyczne są bardzo duże przyrosty sprzedaży (rzędu 20-25%).

 

– Jest to jeden z najbardziej wzrostowych rynków w Polsce (choć obecnie jedynie 0,2 procenta sprzedaży żywności to produkty certyfikowane) i spodziewamy się bardzo silnych wzrostów tego rynku w Polsce co najmniej przez najbliższe 15 lat – przekonuje, cytowany przez MaleMen, Sylwester Strużyna, prezes Bioplanet.

 

W artykule zwrócono również uwagę nienajlepszy stan świadomości polskich konsumentów, którzy będąc przekonani, że wybierają żywność ekologiczną, sięgają po produkty konwencjonalne. Edukowanie klientów to wciąż poważne zadanie, które stoi przed branżą ekologiczną.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

 

Zwłaszcza, że produktów z ekologicznym certyfikatem przybywa nie tylko na półkach eko sklepów, ale również w marketach, delikatesach i sklepach spożywczych.

 

Więcej informacji znaleźć można w marcowym  numerze czasopisma Malemen oraz na stronach facet.onet.pl

 

Interesują Ciebie trendy i wydarzenia na polskim eko rynku? Sprawdzaj dział BIO HANDEL

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

 



Polecamy kolejny eko przepis: Makaron z warzywami w sosie serowo-orzechowym

Brak postów do wyświetlenia