Konsumenci wydali na produkty Fairtrade blisko 5 mld Euro

4,9 miliarda Euro – tyle na certyfikowane produkty Fairtrade wydali konsumenci na całym świecie – informuje Fairtrade International.

Na całym świecie łączna sprzedaż produktów Sprawiedliwego Handlu sygnowanych znakiem Fairtrade wzrosła o 12 proc.

Największym rynkiem jest Wielka Brytania, tutaj także w 2011 roku poziom zakupów zwiększył się o 12%.Dynamiczniej rozwija się rynek Holenderski, gdzie odnotowano wzrost o 24%.

Pozycja produktów Sprawiedliwego Handlu na dojrzałych rynkach zdaje się być stabilna i systematycznie się wzmacnia. Fairtrade International zauważa, że ponad połowa (55%) wszystkich bananów kupionych w Szwajcarii posiada znak Fairtrade a już wkrótce niemal połowa (42%) cukru oferowanego w Wielkiej Brytanii również będzie mogła szczycić się oznakowaniem Fairtrade. Zmiana ta możliwa będzie dzięki zaangażowaniu jednej z sieci supermarketów.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Chcesz wiedzieć więcej o Sprawiedliwym Handlu? Czytaj nasz dział FAIR TRADE

Jeżeli chodzi o poszczególne grupy certyfikowanych produktów. Zainteresowanie rośnie we wszystkich kategoriach dość stabilnie: kakao (14%), kawa (12%), banany (9%), cukier (9%), kwiaty (11%).

Obecnie produkty Sprawiedliwego Handlu dostępne są w ponad 120 krajach, na wszystkich zamieszkałych kontynentach.

Wzrost sprzedaży produktów Fairtrade to także zwiększenie przychodów ponad 1,2 mln rolników i robotników pracujących w 991 certyfikowanych przez Fairtrade zrzeszeń producenckich w 66 krajach.

Uzyskane w systemie Fairtrade premie (w 2011 roku dodatkowe 65mln euro) wykorzystywane są na projekty poprawiające życie lokalnych społeczności, np. rozwój edukacji, szkolenia zawodowe, opiekę zdrowotną.

źródło: Fairtrade International, oneco.biofach.com

Brak postów do wyświetlenia