Francja. Carrefour wprowadza logo dla produktów wolnych od GMO

Nourri sans OGM – Żywność Bez GMO – to nowe logo, które pojawi się na  około 300 produktach dostępnych we francuskich supermarketach Carrefour. Oznakowane zostały: wieprzowina, cielęcina, drób, jaja i ryby hodowlane. Znak gwarantuje, że 99,1% składników pochodzi ze zwierząt nie karmionych paszą z organizmów GMO. Akcję wsparło WWF France.

Badania rynkowe wskazują, że 63% konsumentów zrezygnowało by z zakupu zywności gdyby wiedziało, że zwierzęta były karmione paszą GMO. Szef francuskiego Carrefour, James McCann stwierdził, że specjalne oznakowanie produktów bez GMO daje konsumentom możliwość łatwego i świadomego wyboru.

W Polsce wciąż brak wiarygodnego systemu pozwalającego rozróżnić konwencjonalne produkty, przy których produkcji pośrednio lub bezpośrednio korzystano z organizmów GMO. Pełną gwarancję tego, że żywność wytworzono bez gentechniki daje jedynie żywność ekologiczna.

Na terenie Francji Carrefour dysponuje siecią 5500 sklepów różnego formatu. Akcję wsparło WWF France.

 

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     
źródło: organic-market.info

 

 

Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!
Raz w tygodniu dostarczamy porcji świeżych informacji!

 


 

{jcomments on}
Nowe trendy na rynku ekologicznym ? to temat konferencji organizowanej przez redakcję Biokuriera w ramach najbliższej edycji (15-17 października) Targów Natura Food w Łodzi. Nasi prelegenci przybliżą słuchaczom tematy sprawiedliwego handlu, naturalnej kosmetyki, eko tekstyliów, ekoproduktów dla dzieci. Handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się jak włączyć się w ogólnopolskie kampanie dotyczące zdrowego odżywiania.

Brak postów do wyświetlenia