Francuska sieć supermarketów Intermarché zaskoczyła bardzo skuteczną kampanią, w której zachęca do kupowania warzyw o „brzydkim” wyglądzie. To o tyle ciekawe, że właśnie supermarkety uznawane są za winne obowiązującemu w handlu „terrorowi wyglądu warzyw”.
W kampanii postanowiono pokazać niedoskonałości w podobny sposób, jak można byłoby pokazać niedoskonałości ludzkiego ciała. Przekaz mówi, że wartość jest taka sama. Poza tym, kto myśli o tym, jak wyglądała marchewka, którą jemy na przykład w kremowej zupie.
Obejrzyj filmy promujące akcję:
Gustowne plakaty także przekonują, że każda pomarańcza nadaje się na pyszny sok, ziemniak na zupę oraz że nie „figura” bakłażana ma znaczenie.
W 2012 roku podobną inicjatywę podjęła brytyjska sieć Sainsbury’s, pisaliśmy o tym w tekście: Wlk. Brytania: Czy „brzydkie” warzywa uda się sprzedać?
źródło: NaTemat.pl zdjęcie: profil Intermarche na fb