Eksperci. Eko rynek rośnie, ale jest niszą i wymaga wsparcia

Sławomir Chłoń potwierdził, że żywność ekologiczna to na razie  nisza – dopiero za dziesiątki lat zacznie stanowić znaczną część produkowanej globalnie żywności. Tadeusz Szynkiewicz, prezes zarządu firmy Żywność Ekologiczna Bio Food Sp. z o.o., zaznaczył natomiast, że bardzo ważną rolę w kreowaniu trendów mają kampanie promocyjne i to te kierowane już do najmłodszych.Choć rynek żywności ekologicznej rośnie dynamicznie, wciąż pozostaje niszą a jego dalszy rozwój wymaga wsparcia i kampanii promocyjnych – mówili eksperci w trakcie VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

– We Francji i Szwajcarii część posiłków w stołówkach szkolmnych przygotowywane jest z produktów ekologicznych. W Polsce mamy program “Owoce i warzywa w szkole”, jednak w przetargach liczą się głównie niskie ceny oferowanych produktów, dlatego żywność ekologiczna nie ma szans się przebić. Nie można tak tanio wyprodukować żywności, która jest ekologiczna – dodał Tadeusz Szynkiewicz.

Już wkrótce na łamach Biokuriera raporty z sytuacji na rynku żywności ekologicznej w Niemczech, Holandii, Francji, Włoszech, Danii i Holandii.

źródło i więcej informacji: portalspozywczy.pl

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Brak postów do wyświetlenia