Pochodzenie produktu, smak i ekologiczność – to trzy najważniejsze kryteria, którymi kierują się Polacy podczas zakupów, przy czym pochodzenie ma aż 80% wskazań – wynika z analizy przeprowadzonej przez Polską Grupę Supermarketów.
W wypowiedzi dla ISBHandel, Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy PGS zwraca uwagę, że pochodzenie produktu ma dla coraz większej grupy konsumentów zdecydowanie większe znaczenie niż cena.
Konsumenci coraz staranniej i częściej czytają etykiety i sprawdzają skład kupowanej żywności. Ta wyższa świadomość to jeden z czynników napędzających rosnącą sprzedaż żywności ekologicznej. Według Przemysława Gaszewskiego, rynek ten wciąż jest niszowy, a jego pełny rozwój może nastąpić za 5-10 lat.
Pełna informacja o raporcie na stronach ISBHandel
W tej chwili w Polsce rynek żywności ekologicznej z cerytifikatem (z pominięciem produktów klasyfikowanych jako „zdrowe”, „naturalne” etc) to ok. 0,3% całego rynku spożywczego. W kraju działa ok. 800 specjalistycznych sklepów (jest dużo otwarć, ale także zamknięć), systematycznie poszerzają się „ekopółki” w supermarketach a takżę tradycyjcnych sklepach spożywczych i sieciach typu convenience. Przybywa także wydarzeń targowych skupiających się na tego typu żywności, a największe wydarzenia „ogólnospożywcze” coraz chętniej otwierają się na wystawców oferujących produkty BIO. Dla ich potrzeb przygotowywane są specjalne strefy oraz program wydarzeń dodatkowych.
oprac. Karol Przybylak