Niemcy. Ekologiczne supermarkety rozwijają się

W pierwszej połowie 2010 roku w Niemczech powstało lub zmieniło siedziby na większe 28 supermarketów ekologicznych – wskazuje analiza przeprowadzona przez redaktorów serwisu organic-market.info.

Redaktorzy serwisu prognozują, że w całym 2010 roku pojawi się łącznie około 60 tego typu inicjatyw. W 2009 r. w Niemczech otworzonych zostało 58 dużych specjalistycznych sklepów z żywnością ekologiczną (powierzchnia sprzedaży większaz niż 200m2) i supermarketów ekologicznych (powierzchnia sprzedażowa większa niż 400m2).

Redaktorzy organic-market.info zauważają także, że przyrost powierzchni sprzedaży produktów ekologicznych w Niemczech, w 2010 r. wynosi 15,086 m2 co w stosunku do tego samego okresu w roku 2009 oznacza przyrost o 65%. Więcej informacji z raportu na stronach organic-market.info.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Supermarkety ekologiczne w Polsce

Polskie firmy handlujące żywnością ekologiczną i innymi ekoproduktami także myślą o otwieraniu supermarketów. Sieć ekologicznych delikatesów, Organic Farma Zdrowia zapowiada otwarcie w Warszawie sklepu o wielkości 300-400 m2 i ok. 10 000 ekoproduktów w ofercie. O supermarkecie ekologicznym myśli także sieć wegetariańskich sklepów z ekoproduktami Żółty Cesarz.

A co Państwo myślą o idei supermarketów z żywnością ekologiczną? Gdzie woleli by Państo kupować ekoprodukty: w małych lokalnych sklepach, tradycyjnych supermarketach, wyspecjalizowanych supermarketach czy bezpośrednio od rolnika?

Czekamy na Państwa opinie pod adresem e-mailowym: redakcja@biokurier.pl

 

 


 

Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!
Raz w tygodniu dostarczamy porcji świeżych informacji!

 


 

{jcomments on}

Nowe trendy na rynku ekologicznym ? to temat konferencji organizowanej przez redakcję Biokuriera w ramach najbliższej edycji (15-17 października) Targów Natura Food w Łodzi. Nasi prelegenci przybliżą słuchaczom tematy sprawiedliwego handlu, naturalnej kosmetyki, eko tekstyliów, ekoproduktów dla dzieci. Handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się jak włączyć się w ogólnopolskie kampanie dotyczące zdrowego odżywiania.

Brak postów do wyświetlenia