Kielce. Targi EcoFamily – ekologia dla rodziny w kwietniu 2011

Umożliwienie spotkania przedstawicieli wielu branż, mających swój udział w kształtowaniu rynku produktów ekologicznych – to cel organizatorów kieleckich targów EcoFamily – Ekologia dla rodziny. Impreza odbędzie się w dniach 1-3 kwietnia 2011 r.
Naszym celem jest prezentacja firm, organizacji, inicjatyw społecznych, wspierających zdrowy styl życia dzieci i dorosłych. Poprawa każdego aspektu środowiska domowego, świadoma konsumpcja, wychowanie zdrowych dzieci w bezpiecznym, naturalnym, nie zanieczyszczonym otoczeniu są od dawna priorytetem dla wielu rodzin na świecie i stają się coraz popularniejsze w Polsce. Świadczy o tym rozwój takich branż jak żywność ekologiczna czy kosmetyki ekologiczne. Powstaje ruch na rzecz ekologii w rodzinie wspierany przez przedstawicieli mediów, portale internetowe, organizacje. Dzięki nim rośnie świadomość ekologiczna społeczeństwa poszukującego zdrowych, naturalnych produktów i usług posiadających certyfikaty przyjaznych dla konsumenta i środowiska – mówi Monika Witek z firmy Targi Kielce.

 

Według wyników badań prowadzonych od wielu lat przez Instytut Na Rzecz Ekorozwoju, najczęściej podejmowanymi przez Polaków działaniami ekologicznymi są starania o ograniczenie zużycia energii elektrycznej i wody, ale też unikanie kupowania produktów szkodliwych dla środowiska. W 2009 roku, 60% badanych Polaków deklarowało systematyczne używanie podczas zakupów toreb wielokrotnego użytku. Więcej osób, w porównaniu do lat poprzednich, stosowało segregację odpadów.

Wzrosło też zainteresowanie żywnością o dobrej jakości, która to cecha znalazła się na drugim miejscu po cenie, wśród priorytetów konsumentów. Coraz częściej jest to żywność z certyfikatami ekologicznymi, jakie w 2009 roku posiadało 220 polskich przetwórców. W ostatnich latach ich ilość rośnie średnio o 18% rocznie, a popyt na żywność ekologiczną wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat nawet o 50-60%. Według Organic Monitor, także coraz większy procent sprzedawanych kosmetyków stanowią produkty naturalne i organiczne. W 2009 r. zanotowano 13% wzrost ich sprzedaży w stosunku do roku 2008. Ekologia wkracza też do innych branż, jak branża odzieżowa, utrzymania czystości, AGD i wiele innych.

W akcje propagujące świadomość ekologiczną włączają się między innymi gwiazdy popkultury, takie jak lider zespołu U2, Bono, znani aktorzy jak Edward Norton, Alec Baldwin, Sean Penn, Leonardio Di Capro. Znane aktorki, a wśród nich Pamela Anderson, Emma Watson, Halle Berry, zostają twarzami kolekcji ekologicznych ubrań – dodaje Monika Witek.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Więcej informacji na stronie internetowej Targów Kieleckich

 


 

Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z aktualnościami i artykułami zamieszczanymi na https://biokurier.pl zapraszamy do skubskrypcji newslettera (po lewej stronie u dołu)!
Raz w tygodniu dostarczamy porcji świeżych informacji!

 


 

{jcomments on}
Nowe trendy na rynku ekologicznym ? to temat konferencji organizowanej przez redakcję Biokuriera w ramach najbliższej edycji (15-17 października) Targów Natura Food w Łodzi. Nasi prelegenci przybliżą słuchaczom tematy sprawiedliwego handlu, naturalnej kosmetyki, eko tekstyliów, ekoproduktów dla dzieci. Handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się jak włączyć się w ogólnopolskie kampanie dotyczące zdrowego odżywiania.

Brak postów do wyświetlenia