Domowe słodycze roślinne. Jak się za to zabrać?

Weganizm coraz rzadziej kojarzy się z wyrzeczeniami, restrykcyjną dietą czy gorszym smakiem potraw. I dobrze, bo to skojarzenia mylne. Zwłaszcza, że na rynku przybywa roślinnych słodyczy. Coraz więcej osób próbuje je także wykonywać samodzielnie. Jak się za to zabrać? Oto kilka podpowiedzi.

Co zamiast jajek, śmietany czy czekolady?

  • Białka jaj można zastąpić aquafabą, czyli wodą z puszki ciecierzycy lub siemieniem lnianym. Czytaj więcej na temat: aquafaba
  • Śmietanę z mleka krowiego jej sojowym czy kokosowym odpowiednikiem.
  • Do przygotowania ciast (polecamy przepis ze zdjęcia, czyli Bezsernik wegański z czekoladą) często wykorzystuje się też gotowe produkty jak czekolada, ale trzeba być przy tym czujnym, jeśli unika się produktów pochodzenia zwierzęcego.
  • Nie wszystkie słodycze są wegańskie – wiele tabliczek zawiera mleko albo, co prawda roślinny, lecz całkowicie zbędny, olej palmowy.

Czekolada wegańska nie odbiega od jej klasycznej wersji pod kątem smaku, różni się natomiast składem. Do produkcji roślinnego odpowiednika używamy zamienników mleka — napoju kokosowego, owsianego lub migdałowego. Nie stosujemy tłuszczu palmowego, bazujemy na naturalnym tłuszczu kakaowym. Istotną rolę odgrywa też redukcja cukru białego i zamiana na jego zdrowsze i bardziej ekologiczne alternatywy. Czekoladę uwielbiają chyba wszyscy, dlatego jej wegańskie zamienniki są świetnym sposobem do próbowania roślinnych odpowiedników dobrze znanych produktów

— mówi Marcin Parzyszek z Las Vegan’s.

Szukasz roślinnej inspiracji? Zjedz poza domem

Podczas wprowadzania roślinnych produktów do diety, dobrym pomysłem może być odwiedzenie restauracji specjalizującej się w kuchni roślinnej.

Podoba Ci się to, o czym piszemy?     

Zgodnie z wynikami badań prezentowanymi przez RoślinnieJemy – obecnie ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że chętnie wybiera produkty tego typu, jedząc poza domem. Odwiedzanie barów czy restauracji daje możliwość przetestowania nowych smaków i odkrycia pozytywnych inspiracji wartych wypróbowania w domowym zaciszu.

Roślinnie. Krok po kroku…

Przejście na dietę wegańską lub stopniowe wdrażanie jej do naszego życia nie musi być trudne i nie zawsze oznacza wielu wyrzeczeń. Najważniejsze jest zachować zdrowy rozsądek i nie wprowadzać zmian restrykcyjnie.

“Wegańska Kuchnia Polska” Edyty Stępczyńskiej. Zamienniki mięsa w praktyce

Można zrobić to z głową i mniejszymi krokami – istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że nie zniechęcimy się już na starcie. Małe i z pozoru nic nieznaczące codzienne wybory, są nie tylko dobre dla zdrowia, ale mają też pozytywny wpływ na środowisko, a często także nasze zdrowie (czytaj: Wegański znaczy zdrowy?)

 

Brak postów do wyświetlenia